Любовната афера между индийците и златото започва да изстива.

Вносът на скъпоценния метал в страната е паднал с над 25%, до 54 метрични тона на годишна база през юни, информира Bloоmberg, позовавайки се на запознат източник, пожелал анонимност, тъй като данните не са публични.

Вносът на злато от чужбина пада с 40%, до 343 тона през първото полугодие, в сравнение с година по-рано, според данни на Министерството на финансите.

Активността при закупуването на злато не е особено голяма, тъй като рупията продължи поевтиняването си, падайки до рекордно ниско ниво през миналия месец, което оскъпява вносните стоки.

Търсенето в селските райони също намалява, тъй като фермерите обикновено ограничават покупките си между юни и август, защото в този период са заети със сеитба, възползвайки се от сезонните дъждове.

Друга причина за спада в търсенето е намаляващият интерес от страна на поколението, родено между 1980 г. и 2000 г., които са привлечени повече от луксозните потребителски стоки.

Скъпоценният метал падна до трето място сред вносните продукти в Индия, вследствие на безспирните покупки на смартфони, телевизори и други стоки.

Тази тенденция превърна потребителската електроника във втория най-внасян продукт в страната, след петрола.

Цените в Индия се задържат над психологическото ниво от 30 000 рупии за 10 грама, което не насърчава покупките, казва Гнанасекар Тиагараджан, директор в Commtrendz Risk Management Services Pvt. Ltd.

“Страхотното представяне на акциите в Индия намали апетита към златото, което е считано за актив убежище.”