Как колите с безключов достъп убиват собствениците си?
Емисиите от въглероден оксид от автомобили с безключов достъп са убили близо 30 души в САЩ от 2006 г. насам, тъй като водачите оставят несъзнателно колите да работят в гаражите си.
Моделите на Toyota, в това число и тези от марката Lexus, стоят зад близо половината от 28-те смъртни случая и 45 увреждания, за които информира New York Times.
Във всичките случаи шофьорите несъзнателно са изпълнили домовете си с токсични изпарения, като са оставили колите си да работят в прикрепени към тях гаражи.
Безключовото запалване използва радио сигнали от дистанционно, което собственикът на автомобила носи със себе си и с което стартира двигателя. Шофьорите обаче рискуват да забравят да изгасят автомобила си, преди да се приберат вкъщи.
През миналата година Фред Шауб е открит мъртъв, след като паркирал своята Toyota RAV4 в гаража и се качил в къщата с дистанционното в джоба си.
Измереното ниво на въглероден оксид в дома му било най-малко 30 пъти над това, което хората могат да понесат.
“След дългогодишния си стаж като шофьор, баща ми смяташе, че като вземе ключа със себе си, след като излезе от колата, тя ще изгасне,” казва неговият син Дъг Шауб пред New York Times. “Листата на растенията в дома му бяха изпадали.”
Технологията за безключово запалване е внедрена в над половината от 17-те милиона автомобила, които се продават в САЩ годишно. Въпреки това все още няма федерални регулации за автоматично изключване на двигателите или за звукови сигнали, които да предупреждават шофьорите, че колата все още работи.
Някои марки, като Ford, доброволно внедряват функция, която спира двигателя, след като той е работил 30 минути на празен ход, без дистанционното да е в колата.
В САЩ няма орган, който да следи за броя на смъртните случаи от отравяне с въглероден оксид от автомобили с безключов достъп, така че броят на жертвите може да е много по-висок от 28.
Други хора получават сериозни увреждания в резултат на емисиите от въглероден оксид от тези автомобили.
Тимъти Мадок в момента живее с увреждане на мозъка, след като смъртноносните газове от автомобила на неговата приятелка Частити Глисън изпълват дома им във Флорида през 2010 г. Самата Глисън умира.
От противопожарната служба в окръг Палм бийч, Флорида, където живеят много възрастни хора, отчитат ръст на инцидентите, свързани с автомобили с безключов достъп. Затова започват да раздават детектори за въглероден оксид и предупредителни надписи.