Акциите на Xiaomi отвориха под цената от IPO-то си
Търговията с акциите на китайския призводител на смартфони Xiaomi днес стартира на борсата в Хонконг на цена от 2% под нивото си от IPO-то.
Книжата на Xiaomi отвориха с понижение на ниво от 16.60 хонконгски долара (2.12 долара на акция), според Dow Jones, което е под цената от първичното публично предлагане от 17 хонконгски долара (2.17 долара). Книжата се търгуваха цена от 16.86 хонконгски долара за брой малко след 8 часа българско време.
Преди това компанията бе задала ценови диапазаон между 17 и 22 долара за приблизително 2.18 млрд. акции, като в крайна сметка постигна цена в долната част на този диапазон в петък. След приспадането на такси и разходи, от Xiaomi обявиха, че са набрали около 23.97 млрд. хонконгски долара (3.05 млрд. долара).
В същото време хонконгският индекс Hang Seng нараства с 1.55%.
Китайската компания, основана през 2010 г., в момента е четвъртият най-голям производител на смартфони в света, благодарение на евтините си устройства, които в много случаи приличат на iPhone.
"Смятам, че цената на акциите в краткосрочен план се дикутва основно от пазарните условия. Това, което ние ще правим, е да се концентриравме върху дългосрочния растеж на нашия бизнес," заяви президентът и съосновател на Xiaomi Лин Бин пред CNBC.
Според Лин, ефектът от търговския спор между САЩ и Китай не притеснява особено компанията в краткосрочен план, тъй като Xiaomi не развива особено голяма дейност в САЩ.
Според някои анализатори обаче, пазарът може би е стигнал до заключението, че Xiaomi е надценена.
“Xiaomi не е интернет компания,” казва Дики Уонг от Kingston Financial в Хонконг. “Това е просто хардуерна компания,” казва той. “Това е проблемът.”
Смартфоните на Xiaomi получават добри отзиви, а платформата й Интернет на нещата с над 100 милиона свързани устройства е популярна, но бизнесът на Xiaomi е основно на местния пазар и в Индия.
Компанията не продава смартфони в САЩ, но според един от нейните директори, това може да се промени.
Концентрирайки се върху други пазари обаче, компанията избягва гнева на правителството на САЩ, което предприе санкции спрямо редица китайски компании, сред които и конкуренти на Xiaomi, като Huawei и ZTE.