Новите метровлакове: отвън и отвътре
Започнаха доставките на новите метровлакове. Първият от тях вече е в София и до началото на август се очакват още два. Това съобщиха на официалната си страница във Facebook от направление Транспорт към Столична община.
Влаковете за третия лъч са с всички удобства за пътниците и са производство на Siemens.
Те са съобразени с натоварването и броя на пътниците, затова първите влакове ще са 60 метрови, а последните - 80 метрови, за времето, в което ще бъде пуснат участъка до „Слатина“, който вече се проектира. Станциите от третата линия ще бъдат с преградни стени на пероните за допълнителна безопасност на пътниците.
Нивото на автоматично управление на влаковете включва автоматично потегляне, автоматично спиране с точност до 20 см, автоматично следене на скоростта и профила на пътя.
Тунелопробивната машина на третия лъч се намираше на метростанцията на НДК, като е потеглила към станцията на бул. „Патриарх Евтимий“. Машината „Витоша“ изпълнява средно на ден между 15 и 20 метра тунел.
3 км от тунелите са вече готови, а физическото изпълнение е на 67%. Първите 8 км от третата линия ще бъдат пуснати през есента догодина.
Следващите 4 км - до Околовръстния път при Горна баня, ще бъдат пуснати през пролетта на 2020 г. Тяхното строителство е осигурено със средствата от бюджета на София.
С първите 12 км от третата линия на метрото ще бъдат намалени вредните емисии във въздуха с 11 хил. т. годишно.
Заедно с метрото до есента на 2019 г. ще се обнови изцяло ул. „Житница“ и бул. „Президент Линкълн“.
На 75% е готово и депото, което ще обслужва третата линия. Депото в „Обеля“ ще продължи да обслужва първа и втора линия.