Как да станете по-добри лидери в офиса
Лидерството влиза ли в плановете ви за кариерно развитие? Ако вече сте поели пост, който е свързан с мениджърски функции, то вие определено имате нужда от усъвършенстване на уменията си. Днес ще ви предоставим списък от стъпки, които ще ви гарантират безусловен успех.
1. Предложете помощ на някого
Лесно е да забравите да предлагате помощ, когато сте на мениджърско ниво. Като лидер обаче трябва да умеете да предусещате потребностите и приоритетите на служителите.
2. Поставяйте си собствени цели
По всяка вероятност компанията ви си е поставила цели, които целият екип да гони. Ако искате да бъдете успешни лидери, поставяйте си и лични цели. Това ще ви кара да се стремите към по-качествена и ефективна работа всеки ден.
3. Излезте от отдела си
Преди да започнете стремглаво да се катерите по кариерната стълбица, трябва да излезете от собствения си отдел. Не се изолирайте. Бъдете нащрек за случващото се в цялата фирма.
4. Слушайте, слушайте и отново слушайте
Вярно е, че лидерите са длъжни да говорят, да инструктират и да делегират. Те обаче трябва и да слушат. Това ключово умение е част от отговорностите им. Не правете грешката да не слушате другите.
5. Бъдете източник на кураж
Позитивното мислене и способността да предлагате подкрепа е ключова за лидерските умения. За щастие може да допринесете за успеха на екипа си като им дадете нужния кураж. Може би това липсва, за да постигнете повече.
6. Опознайте своите силни страни
Много лидери са отлични в това, което правят. Те обаче са хора и от време на време правят грешки. Не се перфектни. Един от начините да се развивате в положителна посока е като опознаете самия себе си. Идентифицирайте силните си страни. Задайте си въпросите:
- Кои проекти най-много ви харесват?
- Кои проекти определяте като най-досадни?
- Базирайки се на предишна обратна връзка, има ли проблеми, коитo забелязвате всеки път?
7. Вземете в свои ръце контрола върху обучението си
Не може да контролирате бюджети, тайминг, офис политика и т.н. Но може да контролирате себе си – своето ниво на инициативност. Можете ли да подобрите нещо от офис работата?
8. „Прегърнете“ обратната връзка
Лидерите са нагърбени със задачата да дават обратна връзка. Ако в момента не заемате пост на мениджърско ниво, това може да бъде опасна територия. Следващият път, когато сте при шефа, помолете го за обратна връзка. Споделете, че искате да разберете какво може да промените в подхода си, за да постигате повече.
9. Носете отговорност за грешките си
Един лидер никога не прехвърля грешките си на друг.
10. Направете крачка напред и станете мениджър
Все още не заемате поста на мениджъра? Това не означава, че не сте определяни като такъв от своя екип. Не оставяйте нещата на самотек. Бъдете инициатори. Попитайте шефа си дали може да увеличи отговорностите ви. Бъдете доброволец в предизвикателен проект. Дори свършете мръсната работа, която отблъсква всички останали.