Найл Роджърс: Музикантите не осъзнават стойността на песните си
Музикантът и продуцент Найл Роджърс може да се похвали с доходоносна кариера, в която има собствени хитове и е продуцирал музика за редица изпълнители, сред които Дейвид Боуи, Майкъл Джаксън и Мик Джагър.
Роденият в Бронкс, Ню Йорк, Роджърс започва работа в квартален магазин още когато е на 9 г. Ако превъртим времето 56 години напред, в момента той е богат човек, въпреки че самият Роджърс признава, че “много пъти е губил и е печелил милиони.”
В интервю за CNBC по време на листването на борсата в Лондон на новия му инвестиционен фонд Hipgnosis, Роджърс заяви, че много музиканти не осъзнават стойността на техния продукт.
“Всяка песен си има собствен отчет за печалбата и загубата, а хората изглежда не осъзнават това. Всяка песен си е отделен независим бизнес,” казва той.
Звездата от популярната в миналото група Chic дава пример със своята разпространителска компания, която специализира във видео игри и саундтраци за видеоигри.
“Винаги се опитвам да обясня на композиторите, че притежават много силна интелектуална собственост, особено ако успяват да я управляват по находчиви начини. Опитвам се да пренасочвам музиката им в други сфери. Засега се справям добре с това,” добавя той.
8 къщи на музиканти, които може да посетитеПовечето от тях са превърнати в музеи
Роджърс бе приет в Залата на славата на рокендрола през миналата година, а по-рано през месеца бе избран за председател на Залата на славата на текстописците.
По време на кариерата си със своята група Chic Роджърс има хитове като "Le Freak", "Good Times" и "Everybody Dance". Той също така е продуцент на най-продавания албум на Дейвид Боуи „Let's Dance“.
Роджърс е продуцирал и хитовия албум на Мадона "Like a Virgin", мултиплатинения албум на B-52 "Cosmic Thing". Той също така е бил продуцент или е записвал със звезди като Мик Джагър, Грейс Джоунс, Синди Лоупър и Даяна Рос.
Въпреки находчивостта си Роджърс признава, че невинаги е внимавал с парите си, особено когато идва първия му по-голям чек, а приятелката му по онова време настояла да плати наема.
“Започнах с Улица Сезам, това бе профсъюзна работа, а за мен парите бяха много. Затова излязох и си купих обувки на платформа от змийска кожа”, спомня си той.
Музикалният продуцент твърди, че никога не се опитва да се меси прекалено много във финансовите приоритети на други музиканти, но от време на време им припомня, че те самите са най-добрия актив, с който разполагат.
“Най-много пари съм печелил от инвестицията в себе си,” казва Роджърс.
“Очевидно имам много добър каталог. Това е нещото, което се представя над средното ниво за индустрията и това е така, защото работя. Моят пазар не затваря и аз спя само по 2-3 часа на нощ,” добавя Роджърс.