Забраняват влизането в бус ленти в София, освен при десен завой
Пътните ленти за автобуси в София вече ще достигат до края на кръстовищата, като движението на автомобили в тях ще е напълно забранено, освен при десен завой. Първата от новите бус ленти вече е обособена по бул. "Васил Левски" - от Софийския университет до кръстовището с ул. "Граф Игнатиев".
Предстои подобна промяна и във вече изградените бус ленти, съобщава вестник "Стандарт". Това каза заместник-кметът на София в направление „Транспорт и транспортни комуникации" Евгени Крусев по време на проверка на ремонтните дейности на бул. „Васил Левски" и представянето на новоизградените бус ленти там.
„В случая това, което е новото на бул. „Васил Левски", е, че се обособява бус-лента. За тази бус лента има една специфична особеност. Конкретно на кръстовищата, където се правят десни завои, ще може да се завива надясно от самата бус-лента. Това е продиктувано от промяната в Наредба 2, която беше приета в края на 2017 г. и реално този модел на бус-ленти ще се следва от тук нататък в София", допълни той.
„Предстои да се преработят бус-лентите по бул. „Цариградско шосе", бул. „Сливница" и бул. „Данаил Николаев" като там ще бъде въведен същия принцип – на самите кръстовища бус-лентата да стига до стоп линията на самото кръстовище и съответно всички, завиващи надясно да могат да завиват от самата бус-лента.
Съответно, който продължи направо от бус-лентата се счита за нарушител", каза още Крусев.
„Тук на бул. „Васил Левски" решихме да се направи бус-лента, защото тук минават повечето от тролейбусните линии в столицата – общо 5, както и автобуси. Закъсненията, които се трупат от градския транспорт в отсечката от кръстовището на Ректората до ул. „Граф Игнатиев" са средно около 7-8 минути. Нашата цел е да се даде приоритет на градския транспорт", допълни още зам.-кметът на София.
По бул. „Константин Величков" се изгражда първото в София обособено трасе само за градски транспорт, напомни Евгени Крусев. „По булеварда в момента се изграждат перони. Там се движат няколко трамвайни линии и автобусни такива.
Всички спирки там ще бъдат с перони и ще се пресича на светофарно-регулирани кръстовища, а самото трасе с релси ще бъде оградено с делиниатори, които ще са бетонови, така че да са устойчиви на атмосферните условия и евентуалните нарушители", допълни той.
„В момента са изградени пероните на спирка „Парк св. Петър и св. Павел", изграждат се и пероните на кръстовището с ул. „Цар Симеон". Предстои да бъдат изградени перони и в отсечката между бул. „Тодор Александров" и бул. „Александър Стамболийски". Там ще се изместят и спирките, които са в района. Трамваите и автобусите ще спират на общи спирки и ще споделят общо трасе. Така ще се съкрати пътуването и ще се стегнат разписанията", каза още Евгени Крусев.
Средно с около 5 дни се забавят ремонтните дейности в столицата заради честите валежи, целта ни е да сме готови преди 15 септември, обяви още Евгени Крусев.
„При хубаво време строителите имат мобилизация да наваксат това изоставане. Конкретно на бул. „Васил Левски" утре, в четвъртък, се предвижда да започне полагането на асфалт по другото платно, което е в посока Ректората, след което за още около 2 дни да се оправят последните детайли и да се положи маркировка. Очакваме през уикенда движението тук да бъде пуснато като това са планове при хубаво време. Ако се влоши ще се наложи още забавяне, тъй като качеството е приоритет номер 1", заяви той.
„Само ремонтът на ул. „Граф Игнатиев" със сигурност ще продължи до към края на октомври, тъй като там дейностите са по-обхватни. В момента движението по ул. „Солунска" между бул. „Витоша" и ул. „Ангел Кънчев" е възстановено. Всички ремонти, които са по бул. „Васил Левски", по бул. „Христофор Колумб", по Източната тангента и бул. „България" ще бъдат приключени до първия учебен ден", каза още Крусев.