В стремежа си да следват най-новите модни тенденции, купувачите все по-често пазаруват дрехи онлайн, само за да ги върнат един ден по-късно - след като са заснели перфектния кадър за Instagram.

Относно трансформaцията на феномена "аутфит на деня" в действително пазаруване изследване от Barclaycard установява, че почти един от всеки 10 купувачи в Обединеното кралство купува онлайн дрехи с намерението да ги носи за социалните медии и след това да ги върне, изграждайки по този начин нещо като временен гардероб.

Най-големите нарушители? Мъжете и жените на възраст от 35 до 44 години, като 17% признават, че са пазарували само заради хаштага #OOTD , който в момента на писане на статията наброява 199,466,186 публикации в Instagram.

Интересен факт - изследванията установяват, че мъжете са по-склонни да пазаруват и да се връщат артукули, тъй като те са по-социално самосъзнателни от жените - 12% признават, че публикуват дрехи или аксесоари в социалните медии и след това ги връщат.

A post shared by AMIR LEITNER (@amir_leitner) on

Нарастващият брой купувачи, които връщат дрехите си след еднократно носене може би произтече отчасти от модела за пазаруване "опитайте преди да купите", който е придобил популярност.

Разнообразие от онлайн търговци на дребно, които предлагат на купувачите възможността да облекат дрехите и след това да решат дали искат да ги запазят или да ги изпратят обратно е направило връщането на носени дрехи все по-често явление.

Както мъжете, така и жените признават, че използват стария трик за запазване на етикета върху дрехата, в случай че решат да го върнат, а 31% от британските купувачи заявяват, че е по-вероятно да върнат продуктите, които купуват онлайн.

A post shared by galla (@iamgalla) on

Феноменът "пазаруване и социални медии", който включва носене и връщане има отрицателно въздействие върху търговците на дребно, които понастоящем страдат от големи загуби, причинни от т. нар. "културата на връщането".

"Интересно е да видим тенденциите в социалните медии. Но от нашето проучване знаем, че връщането на дрехите оказва голямо влияние върху търговците на дребно, заявява пред The Independent Джордж Алардиче, ръководител на стратегията за платежни решения на Barclaycard. Търговците предприемат нови стратегии, за да направят по-лесно връщането, тъй като знаят колко е важно това за клиентите, допълва той.

За да се преборят с проблема, г-н Алардиче смята, че търговците трябва да публикуват по-добри снимки на дрехите онлайн, за да могат купувачите да си представят как биха изглеждали.

A post shared by Beatrice Gutu (@beatrice.gutu) on