Инвестиция на баскетболната легенда Коби Брайънт му донесе доходност от над 30 пъти, при това за период от 4.5 години, информира ESPN.

Това се случва, след като от Coca Cola обявиха, че са придобили миноритарен дял от производителя на спортни напитки BodyArmor.

Брайънт прави своята първа инвестиция в бранда за близо 10% от компанията през март 2014 г., а общите му вложенията в нея достигат 6 млн. долара. На база на оценката от сделката с Coca Cola, неговият дял вече се равнява на 200 млн. долара.

Брайънт в момента е четвъртият най-голям акционер в компанията, а Coca Cola заема второто място, като има опцията да придобие пълен контрол над BodyArmor. Евентуалните бъдещи покупки ще се основават на резултатите на компанията в следващите месеци и години.

Останалите големи акционери са съоснователят Майк Репоул и Keurig Dr Pepper.

През 2014 г., когато Брайънт влага първите си средства в компанията, тя отчита продажби за 10 млн. долара. Очакванията са за 2018 г. продажбите да достигнат 400 млн. долара, с което оценката на компанията, на база последните сделки в сектора, може да достигне между 1 и 2 млрд. долара, пише The Wall Street Journal.

Брайънт е спечелил 328 млн. долара по време на 20-годишната си кариера в НБА, както и още толкова от рекламни договори.

Той има 500 млн. долара, но все още съжалява за тази грешкаМеджик Джонсън наскоро призна за свой голям финансов пропуск от преди близо 40 г.

Инвестицията си в Body Armor той обяви в деня, в който стартира новата си компания Kobe Inc. Оттогава до днес той е инвестирал 100 млн. долара, заедно с неговия партньор Джеф Стибъл. Двамата стартираха и продуцентска компания, която дори спечели Оскар за най-добър анимационен филм за 2018 г.

Като част от рекламните си договори, много спортисти имат различни дялове в BodyArmor, като участия за над 1 млн. долара имат Джеймс Хардън, Дъстин Джонсън и Андрю Лък.

Сделката ще позволи на Coca Cola да навлезе по-сериозно на пазара на спортни напитки и да се опита да се бори с Gatorate - марка, която е собственост на Pepsi. Данни на Euromonitor сочат, че Gatorate, както и другите марки на Pepsi в сектора, държат 2/3 от пазара на спортни напитки в САЩ, оценяван на 20 млрд. долара.

Monster и Red Bull са останалите големи играчи, докато Coca Cola има дял от едва 7%. Coca Cola, освен това, държи и дял от 16.7% в Monster, припомня Reuters.

Това е втора компания, която Репоул продава на Coca Cola. Предходната му сделка бе за Glaceau на стойност 4.1 млрд. долара.

Инвестицията на Коби Брайънт се смята за най-доходната, направена от спортисти, в историята. Брайънт отпразнува сделката с този пост в Instagram:

A post shared by Kobe Bryant (@kobebryant) on

През 2012 г. Джеймс и неговият бизнес партньор Маверик Картър влагат 1 млн. долара във веригите пицарии Blaze, като днес този дял се оценява на 40 млн. долара.