Да живееш охолно и да те изпратят екстравагантно.

За мнозина от богатите и влиятелните, погребенията се превръщат в последна възможност да демонстрират огромното си богатство, конкурирайки се със сватбите и рождените дни, като ритуал, за който се харчи цяло състояние.

Те избират да бъдат положени в позлатени ковчези за 60 000 долара и да бъдат транспортирани с погребални карети или с катафалки Rolls-Royce. Някои дори транспортират със самолет приятели и роднини до екзотични места за своите погребения.

Цяла индустрия от консултанти пък е насреща, за да отговори на търсенето, а някои парични мениджъри дори насърчават клиентите си да си направят планове за погребение предварително, не само за да облекчат болката на роднините си, но и с данъчна цел.

“Има определени очаквания за това как трябва да си отидете," казва Тед Клонц, главен изпълнителен директор на Klontz Consulting Group. “Погребението се превръща в една последна демонстрация на мощ и богатство."

Бизнесмените и милиардерите често се конкурират агресивно в живота “и това не приключва, когато си помислят, че ще умрат," казва Клонц, финансов психолог от Мемфис, Тенеси.

Госпел хорове

Някои биват изпращани от госпел хорове в огромни зали, сред море от любимите цветя, докарани с частен самолет. Други транспортират любимите си със самолет в чужбина, за да гледат как, по подобие на викингите, тялото им отплава с лодка в морето, а след това лодката бива запалвана.

“Правим всичко, което е законно и не е в разрез с нашата професия,” казва пред Bloomberg Уилям Виланова, генерален мениджър на погребалния параклис Frank E. Campbell, предпочитано място за звездите в Ню Йорк.”

В международен план се търсят направени по поръчка катафалки Rolls-Royce Phantom VII, придружавани от 25 сходни Rolls-Royce-а, казва Найджъл Роуз, главен изпълнителен директор на базираната във Великобритания A.W. Lymn.

Пекин забранява използването на стриптизьорки на погребенияВ някои села в Китай смятат, че наемането на стриптизьорки увеличава броя на хората, които присъстват на погребенията, а високата посещаемост, от своя страна, е начин за отдаване на почит към мъртвите


“Получавам запитвания от хора, които винаги са се возили в Rolls-Royce, и искат и последното им пътуване да е в Rolls-Royce,” казва Роуз, който е получавал запитвания да изпрати колите до САЩ, Русия и други държави.

Дейвид Мон е организирал погребения на някои от най-известните личности, в това число и на дизайнера Оскар де ла Рента през 2014 г.

На погребението на друг моден дизайнер наскоро той събира хор от 120 госпел певци, който съпровожда изнасянето на ковчега от залата. Той също така включва маршируващ оркестър, а веднъж покрива една от залите в Lincoln Center със сини хортензии, за да наподоби дома на своя клиент в Хамптънс.

Последно събиране

Мон пресъздава всекидневната на известен драмтург в Lincoln Center, пренасяйки мебелите й на сцената, така че тя да може да направи едно последно събиране с роднини и приятели. За погребението на боксов треньор от световна класа той наема професионални боксьори, които играят спаринг в Gleason’s Gym в Бруклин, докато изнасят тялото на покойника.

На тези погребения обикновено се присъства само с покана, казва Мон. Точно както на сватба, той уведомява гостите по имейл, като сред тях често са бивши президенти, настоящи политици и знаменитости.

Мон, който също така организира сватби, партита и корпоративни събития, твърди, че никога не е рекламирал погребалния си опит онлайн - досега. Той обаче обновява уебсайта си, така че да включва и погребални услуги, тъй като смята, че в тази сфера има потенциал за растеж.

“Тук става въпрос за това да сложиш правилния препинателен знак в края на книгата," казва Мон.

Данъчни въпроси

Парични мениджъри и счетоводители съветват супербогатите си клиенти да “се занимаят с темата за тяхната собствена смъртност,” казва Елизабет Майер, която работи като погребален консултант на богати семейства и компании, които искат да инвестират в индустрията.

“Преди беше лукс да не се занимаваш със смъртта,” казва Майер. “На определено икономическо ниво обаче планирането на края на живота на човек е и данъчен въпрос.”

Особено когато разходите възлизат на милиони.

Гробница под катедралата Свети Патрик в Ню Йорк се продава за 7 млн. долара. Това не е просто гробница. Това е едно от последните подобни места в Манхатън с капацитет за девет ковчега и 10 кремирани тленни останки.

Три известни семейства вече са проявили интерес, казва Франк Алфиери, който отговаря за гробището на църквата.

Да прекараш вечността в позлатен ковчег под 200-годишна църква може би просто е знакът на един добре изживян живот.