Служители на Amazon вършели услуги на търговци срещу подкупи
Служители на Amazon са продавали конфиденциална потребителска информация на онлайн доставчици срещу подкупи, надхвърлящи сумата от 2000 долара, твърдят обвинения, цитирани от Daily Mail.
Търговци, предимно базирани в Китай, са купували данните в опит да увеличат продажбите си в онлайн платформата.
Amazon потвърдиха, че са стартирали разследване, свръзано с обвиненията, според които служители са предлагали на потребителите да трият негативни ревюта и да възстановяват блокирани профили срещу пари.
Фалшивите ревюта, писани от самите търговци, също са предмет на разследването в компанията на най-богатия човек в света Джеф Безос.
В платфромата на Amazon потребителите могат да купуват продукти директно от компанията или от други търговци, продаващи разнообразни стоки.
Според материал на Wall Street Journal, в който не се споменават цифри, служителите на Amazon продавали потребителски данни обикновено чрез посредници на търговци, искащи да увеличат прождабите си в платформата.
Финансовото издание цитира анонимни продавачи, брокери и други запознати с разследванията, стартирали в Amazon.
Данните, продавани от служителите на компанията, включват имейл адресите на потребителите, оставили негативни ревюта за даден търговец.
Така продавачите могат да се свържат с недоволните клиенти и да предлагат намаления или безплатни продукти в замяна на изтриване на негативната обратна връзка – практика, която е забранена от правилата на Amazon.
Служителите са продавали също и данни, свръзани с търговията, като ключови думи, които потребителите обикновено използват в търсенето на специфични стоки в платформата, както и друга информация за потребителските навици.
Това позволява на търговците така да изградят описанието на продукта, че да излиза на челни позиции след търсене в търсачката на сайта, което от своя страна води и до по-високи приходи.
Тези практики са нарушение на правилата за ползване на сайта, като обикновено Amazon не съобщава публично за такива проблеми.
Сумата, срещу която са се извършвали „услугите” по продажба на данни, е варирала между 80 долара и над 2000 долара, според източниците на WSJ.
Тарифата за изтриване на негативни ревюта вървяла по 300 долара на ревю.
Тези активности се извършвали главно в Китай.
Amazon има над 560 хил. служители по целия свят.
В кратко изявление говорител на Amazon потвърждава, че компанията е стартирала разследване по повод тези твърдения.
„Имаме нулева толерантност към злоупотреба с нашите системи, и ако намерим тези, които са участвали , ще предприемем действия срещу тях”, посочват от компанията.
По информация на WSJ, фалшивите ревюта в сайта са тема, която Amazon разследва от месеци.