Да се обличаш за успехa означава нещо по-различно в Силициевата долина.

В офисите на технологичните компании човек трудно може да намери почитатели на костюмите. В много отношения Силициевата долина светкавично ускори продължаващия десетилетия залез на формалността в бизнес облеклото през 90-те години.

Дори и днес, когато служителите в технологичните компании получават много високи заплати, индустрията е известна със свободния си стил на обличане.

Един от най-ярките примери за това е основателят и главен изпълнителен директор на Facebook Марк Закърбърг. “Работната униформа“ на милиардера включва сива тениска и дънки. За Закърбърг носенето на по-простички дрехи е стратегия за побеждаване на "умората от вземане на решения."

Някои служители в технологични компании обаче се опитват да балансират придържането към традиционната „униформа“ на Силициевата долина с това да изглеждат добре. Точно тук се намесва стилистът Виктория Хичкок.

В интервю за Vox тя разказва за работата си по разнообразяването на гардероба на служителите на Google, Apple, Facebook и Uber през годините. Тя твърди, че целта й е нейните клиенти да си създадат "стил, който не изисква особени усилия."

Какви кецове носят шефовете на Amazon, Facebook, Apple и GoogleЦените започват от 100 лв., но достигат и до над 1300 лв. за брой


"Искам клиентите му да изглеждат така, сякаш на им пука," казва Хичкок пред Vox. "Опитвам се да се придържам към характерите на хората, или поне да им помагам да развиват вкуса си."

Хичкок таксува клиентите си 2 000 долара предварително. Тя твърди, че те са склонни да харчат между 3 000 и 5 000 долара, за да сменят гардероба си. Хичкок набляга на факта, че е по-добре човек да инвестира в няколко качествени неща, отколкото да похарчи парите си за куп по-евтини опции.

В света на часовниците обаче Хичкок избягва по-лъскавите опции, като "набиващи се на очи" Rolex-и, които не отговарят на идеята й за „стил, който не изисква особени усилия." Тя споделя пред Vox, че насочва клиентите си към други възможности, като часовниците Nixon, които струват по 100 долара.

"От личния ми опит, повечето хора се опитват да дадат най-доброто от себе си," казва Хичкок. "Животът е напрегнат. Стилът си е техен. Искам моите клиенти да изразяват собствената си автентичност и марка и да си живеят живота. Уважавам клиентите си и изпитвам страхопочитание към това, което правят."