Готвят ново китайско IPO за милиард в САЩ
Tencent Music пораде документи за първично публично предлагане на акции в САЩ, като това може да се окаже едно от най-големите IPO-а на китайска компания в САЩ в последно време.
Компанията иска да набере 1 млрд. долара от борсата, което би оценило Tencent Music на сума между 25 и 30 млрд. долара, става ясно от подадените документи пред Комисията по ценните книжа и борсите (SEC), предава CNN.
Ако процедурата бъде успешна, това ще бъде третото най-голямо IPO на китайска компания в САЩ от началото на 2018 година, по данни на Dealogic.
Платформата за стрийминг на видео iQIYI набра 2.3 млрд. долара, а приложението за пазаруване Pinduoduo успя да привлече 1.6 млрд. долара от борсата в САЩ през тази година.
Tencent Music доминира пазара на стрийминг на музика в Китай, чрез своето подобно на Spotify приложение.
В документите подадени пред SEC, компанията посочва, че има над 800 млн. активни потребители месечно.
Spotify притежава дял от 9% в Tencent Music, като компанията е дъщерно дружество на гиганта Tencent.
Печалбата на Tencent Music възлиза на 263 млн. долара за първите 6 месеца на 2018 година, при приходи в размер на 1.3 млрд. долара.
„Ние сме пионери в начина, по който хората се наслаждават на онлайн музиката и музикалните услуги за развлечение”, се посочва в проспекта, добавяйки, че броят на хората в Китай, които плащат за да слушат музика ще се увеличи четворно в периода 2017 – 2023 година.
Засега Tencent Music не са решили на коя борса ще реализират IPO-то си. Компанията навярно ще избира между Nasdaq и New York Stock Exchange.
Листването на компанията за стрийминг на музика идва на фона на други големи IPO-та на китайски фирми, сред които производителят на смартфони Xiaomi и доставчика на онлайн услуги Meituan Dianping.