Главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук разкритикува технологичните компании, които твърдят, че събирането на повече данни на потребителите води до създаването по-добри продукти, заявявайки, че това са "куп глупости."

В екзклузивно интервю за Vice News Tonight, което бе излъчено вчера, Кук не посочи конкретни имена, но изглежда коментарите му бяха насочени към рекламните гиганти Facebook и Google, които разчитат на споделянето на данни с трети страни.

"Това, в което някои компании ще се опитат да ви накарат да повярвате, е следното: 'Трябва да взема всичките ви данни, за да подобря услугата си. Не им вярвайте," казва Кук пред Vice.

"Който и да ви го казва, това са куп глупости," добави той.

Компанията на Кук отдавна е предприела различен подход към личните данни и продължава да представя нов хардуер, който затруднява трети страни (както и самата Apple) да достъпват информацията на потребителите.

Към 3 октомври 2018 г. струващата 1 трлн. долара компания наложи нови правила, според които всички приложения трябва да предоставят информация за това как ще се използват личните данни на потребителите.

В същото време Facebook и Google търпят критики за това как се отнасят с данните на потребителите и за страничните ефекти от това върху демократичното общество.

По-конретно става въпрос за скандала на Facebook с Cambridge Analytica и за евентуалното му въздействие върху президентските избори в САЩ през 2016 г.