Hodna и General Motors обединяват сили в разработката на ново поколение напълно автономни превозни средства.

По силата на договорката японският автомобилен производител Honda ще инвестира 2 млрд. долара през идните 12 години в дъщерната компания за автономни возила на американския концерн GM – Criuse.

GM и Cruise са изградили автономна версия на електрическия GM модел Chevrolet Bolt EV, като се планира колата да излезе за тестове по обществените пътища през следващата година.

С финансирането и инженерното ноу-хау на Honda, Cruise ще започене работа по ново превозно средство, което не е базирано на вече същестсуващ модел, посочват от двете компании, предава CNN.

Новият модел ще представлява следващата стъпка в развитието на автономните возила – автомобил, в който напълно липсват средства за контрол от страна на пътниците.

„Това е целево возило, което ще бъде първото произведено в голям мащаб моторно превозно средство, освободено от ограниченията на дизайна на превозните средства, които имат водач на волана“, казва президентът на GM Доналд Аман.

Аман обаче не посочва срокове, в които новите автономни автомобили ще станат достъпни за потребителите. По думите му, колите ще бъдат пуснати, само когато е ясно, че са достатъчно сигурни.

Японската инвестиционна компания Softbank също инвестира 2.25 млрд. долара в Cruise, докато Hodna придоби дял в дъщерната компания на GM за 750 млн. долара. Благодарение на двете инвестиции - на Honda и Softbank, Cruise достигна оценка от 14.6 млрд. долара.

Автономните коли идват. Трудната част обаче тепърва предстоиКак ще бъдат регулирани автономните коли?


„Автономните превозни средства не са просто мечта на Силициевата долина', казва Зо Рахим, мениджър Проучвания в медийната компания Cox Automotive. Според него, автомобилните компании в настоящето имат задачата да направляват посоката, в която ще се развива масовата мобилност.

Акциите на GM добавиха 2% по време на вчерашната търговия.

Honda и GM имат и старо партньорство за разработка на електрически батерии за автомобили и водороден хибрид, захранващ електрогенератор с помощта на водород, гарантирайки не само нулеви вредни емисии, но и воден конденз вследствие на изгарянето.

GM изтъкват това, че благодарение на техния модел Bolt EV, компанията е единствената, която разработва автономен автомобил директно на поточната линия.