Много тинейджъри по света са ангажирани с неща, като предстоящото контролно по математика и прочее.

Но Карсън Кропфъл има други грижи на главата си, като на първо място се нарежда неговият собствен бизнес за компактни скейтборди, който се оценява на стотици хиляди долари.

Карсън представи бизнеса си - на име Locker Board, в телевизионното предаване на ABC Shark Tank (в което обикновени хора търсят инвестиции от знаменити предприемачи) през миналата година, благодарение на което може да се похвали с подкрепа от британския милиардер Ричард Брансън.

Според Карсън, неговият продукт е първият скейтборд на пазара, който може да се побере в раница или шкафче, без да се сгъва.

Младежът започва всичко с идеята, че няма да създава бизнес.

Решаване на собствените си проблеми

През септември 2016 г. в Сан Клементе, Калифорния, младият Карсън се ядосвал, че не може да побере скайтборда си в училищното шкафче.

Така решил да се заеме с този проблем.

„Просто обичам да правя собствени неща, да ги правя уникални”, казва 13-годишният Карсън пред CNBC. „Мисля, че е забавно да бъда креативен, да правя собствени неща. Така че си помислих „нека направя свой собствен скейтборд”, казва той.

Тинейджърът, който наскоро започнал да работи с дърво заедно с баща си Кейт, отишъл до близкия магазин за бордове и взел стари дъски, така че да ги превърне в собствен миниборд.

Отнело му пет опита, докато направи нещата както трябва.

Ключът към успеха се оказал формата. Първоначално, той създал стандартен скейт но с по-малки размери и заоблени ъгли. Оказало се, че това по-скоро може да пребие човек, отколкото да му позволи да се забавлява.

Карсън сменил подхода и променил формата, правейки правоъгълен скейт. По думите му, това остава място за краката, позволява да се правят трикове и като цяло е доста забавно за каране, тъй като прави скейта по стабилен.

Дължината на миниборда е 43 сантиметра, при положение че стандартните скейтове са с дължина от 83 сантиметра. Така, в крайна сметка, изобретението на тинейджъра вече станало пригодно за съхранение в училищни шкафчета.

Как безработен основа компания за 34 млрд. долара в дрешникПридобиването на Red Hat от страна на IBM е най-голямата сделка в историята на технологичния гигант


В началото Карсън използвал скейта си за забавление. Младежът обаче кара и сърф – хоби, което може да се окаже доста скъпо. Така, когато родителите му дали списък с нещата, които трябва да изпълни, за да му платят уроците по сърф, Карсън излязъл с друга идея.

„Никога не съм бил добър в това да си числя стаята, поради това казах, че съм създал скейтборд на име Locker Board и може би трябва да се опитам да го продавам”, разказва той.

Така Карсън започнал да събира все повече стари дъски, превръщайки ги в минибордове, които продавал на съучениците си.

„Слагах по 5 борда в раницата си и ги вадих по време на обяд, казвайки „Това е борд за 20 долара”. Продадох ги и събрах около 1000 долара”, разказва тинейджърът.

Карсън обаче искал да създаде завършен продукт. Така той инвестирал 1000 долара в всички необходими части за създаването на завършен скейт. Майка му Кери помогнала да бъде създаден уебсайт, където да се предлагат продуктите под бранда Locker Bord.

Заедно с родителите си, Карсън продавал изобретението си на местни търговци. Успехът е задоволителен – до март 2017 г. Карсън продал между 100 и 150 скейта.

Shark Tank

Когато бил още по-малък, Карсън изобретил продукт на име Streettubez – приспособление, което симулира вълни. Родителите му били големи фенове на телевизонната поредица Shark Tank. Така по случайност веднъж те се засекли с човек, носещ костюм с логото на предаването.

След като питали дали могат да участват, отговорът бил отрицателен. Оказало се обаче, че човекът, с когото говорят, е един от изпълнителните продуценти на предаването.

Малкият Карсън му показал снимки на Streettubez, но продуцентът посочил, че проектът е прекалено малък за участие в шоуто, но все пак му дал контактите си, за да поддържат връзка. Карсън не се поколебал и направил точно това.

„Четири години, на всеки 6 месеца, му съобщавах какво става с проекта ми. Когато той разбра за Locker Board, веднага каза, че този проект е готов за Shark Tank”, казва Карсън.

Към този момент - през март 2017 г., тинейджърът вече бил създал над 400 скейтборда.

Участието в предаването се оказало тотален успех. Карсън поискал инвестиция от 60 хил. долара в замяна на 15% дял в компанията му. Трима от четиримата „акули” в предаването се съгласили да инвестират, като един от тях - британският милиардер Ричард Брансън, в крайна сметка, вложил 65 хил. долара срещу 20% от Locker Board, давайки по този начин оценка на компанията на Карсън в размер на 325 хил. долара.

Младежът посочва, че милиардерът е казал, че му напомня на самия него, като е полагал основите на бизнес империята си. Брансън потвърждава.

„Напомня ми много на мен и това как започнах да бъда предприемач. Чудесно е да гледам как Карсън гради своя бизнес и личен бранд”, казва Брансън.

Участието в шоуто привлича вниманието на потребителите и на уебсайта на Locker Board започват да валят поръчки.

Здрава работа и големи мечти

Инвестицията на Брансън позволила на Locker Board да произвежда дъските си съвместно с компанията P Stix. Така бордовете вече се правят от 100% рециклирано дърво от дефектни дъски.

Locker Board понастоящем предлагат 4 различни вида скейтове – модел за 128 долара, проектиран за каране в парковете, такъв за 98 долара, създаден за трикове, и модел за 116 долара, създаден за придвижване.

Опазването на околната среда е важно за Карсън, поради което той дарява по 1 долар на всеки продаден скейт на Ocean Unite - неправителствена организация на Ричард Брансън.

По думите на младежа, вместо да се обърне към Китай, където може да прави евтини пластмасови бордове, той предпочел да създава „готини” продукти с грижа за околната среда, така че да вдъхновява други, демонстрирайки, че здравата работа се отплаща.

След появата му в телевизионната поредица, Locker Board е постигнала ръст от 300%, като продуктите се продават вече и чрез Amazon. Компанията има два патента и четири търговски марки, а общите приходи, откакто е създадена, достигат 68 хил. долара.

Те са спортисти, но и професионални инвеститориДнес ще ви представим няколко спортисти, част от тях настоящи, други – бивши, които се справят доста добре с парите и още по-важно - с тяхното умножаване


Освен Брансън, младежът получава внимание и от гиганта Nike. Засега Карсън няма право да споделя по какъв проект рабои с корпорацията за спортни стоки.

„Научих като цяло три важни урока. Граби момента, никога не се отказвай и вярвай в себе си”, казва Карсън.

„Мисля, че всяко дете трябва да има възможността да кара скейтборд. Буквално те учи на това никога да не се отказваш, тъй като отнема часове да направите нов трик, но когато го направите успешно, е най-доброто чувство на света”, добавя тинейджърът.