Милениалите не ядат риба тон. Те дори нямат отварачки за консерви
Къде държите отварачката си за консерви? Ако можете да отговорите на този въпрос, страхотно!
Очевидно не сте от онази част от поколението на милениалите, която дори не притежава такава.
В скорошна статия на Wall Street Journal вицепрезидентът по маркетинга и иновациите в StarKist - американска компания за производство на риба тон, Анди Мекс посочва липсата на отварачки сред младите хора като една от многото причини, поради които пазарът на риба тон се бори за оцеляване.
"Много милениали дори не притежават подобни средства за отваряне на консерви", казва той.
Според изследователската компания Mintel, само 32% от потребителите на възраст под 35 години наскоро са си купили консерви с морски дарове, в сравнение с 45% от купувачите на възраст над 55 години.
Това е част от голяма тенденция за спад в продажбите на консервирана риба тон, които са паднали с 42% през последните три десетилетия, след връх в края на 80-те години.
Междувременно продажбата на прясна и замразена риба отчита ръст през същия период, което подчертава промяната в предпочитанията на потребителите.
WSJ изтъква, че отварачката е само една от многото проблеми, свързани с консумацията на риба тон. Тя предизвиква негативни асоциации, като отравяне с живак и нанасяне на вреда на делфините (дори след като тези неща вече не са проблем), да не говорим за миризмата и приликата й с котешка храна.
Компаниите, продаващи риба тон, се опитват да подобрят продукта си, като добавят нови вкусове и аромати, но това сякаш няма да убеди милениалите.
"Има тенденции при храните, като в момента модерните са киноа и кейл. Консервираната риба тон никога не е била тенденция", казва Тими Матю, 26-годишен мъж от Чикаго.