Люксембург е на път да стане първата страна в света, която ще направи обществения си транспорт безплатен.

Билетите за влаковете, трамваите и автобусите ще бъдат премахнати следващото лято съгласно плановете на преизбраното коалиционно правителство, оглавявано от Ксавие Бетел, който положи клетва за втори мандат като премиер в сряда.

Бетел, чиято Демократическа партия ще сформира правителство със Социалистическата работническа партия и Зелените, обеща по време на предизборната си кампания приоритет на управлението да бъде опазването на околната среда.

Освен обещанието за безплатния обществен транспорт, новото правителство също така обмисля легализация на канабиса и въвеждането на два нови официални празника.

В Люксембург сити - столицата на Великото херцогство, са едни от най-сериозните улични задръствания в света.

Там живеят около 110 000 души, но още около 400 000 души пътуват до работата си в града всеки ден. Проучване показва, че шофьорите в столицата са прекарали средно 33 часа в задръствания през 2016 г.

Населението на страната е общо 600 000 души, но близо 200 000 души, живеещи във Франция, Белгия и Германия, прекосяват границата всеки ден, за да работят в Люксембург.

За мен това е рай – животът в испански град, който забрани колитеДвижението на моторни превозни средства в Понтеведра е почти изцяло забранено и това носи множество ползи за града


Люксембург показва все по-напредничаво мислене по отношение на транспорта. Това лято правителството въведе безплатен обществен транспорт за всяко дете и млад човек на възраст под 20 г.

Учениците от средните училища могат да използват безплатен превоз от училището до дома. Пътуващите до работа плащат само 2 евро за до два часа пътуване, което в страна с площ от едва 2 590 кв. км покрива почти всички разстояния.

Сега, от началото на 2020 г. всички билети ще бъдат отменени.

Тази политика обаче предстои да бъде обмислена добре. Все още не е решено какво да се прави с първа и втора класа във влаковете, например.

Намерението на новото правителство да легализира закупуването, притежанието и потреблението на канабис за развлекателни цели обаче породи най-много дебати.