Двама от трима служители се оглеждат за друга работа. Защо?
Какво допринася за високото ниво на стреса на работното място, а също така и усещането за изолация? Пряко свързано е с неудовлетворението от работата и напускането?
Според изследване на центъра Mental Health America, публикувано в изданието Workplace Health Survey миналата година, този тип проблеми на компаниите трябва да бъдат адресирани към едно просто изречение:
Липса на подкрепа и признание.
Повече от 17 000 служители в 19 професионални сфери в САЩ са взели участие в изследване, което е изучавало офис културата, стреса на работното място, душевното здраве на служителите.
Не е изненада, че това е поредното изследване, което потвърждава значимостта на човешките емоции в офиса. То е призив да се обърне повече внимание на човечността.
Фирмите си струва да обмислят въвеждането на офис практики, които стимулират повече моменти на подкрепа и признание. Тази стратегия ще донесе много плюсове.
Защо хората напускат?
70% от респондентите в изследването на Workplace Health Survey или активно са търсели нови работни възможности, или мислят за такива „винаги, често или понякога“.
Изследването е проведено през периода 1 юни 2015 г. – март 2017 г. Следващо проучване, проведено съвсем наскоро - през юли 2018 г., показва, че настроенията на служителите не са се променили – 60% от тях са напуснали през 2018 г. Горе-долу същият брой хора обмислят напускане.
Поздравления! Вие най-накрая решихте да напуснетеСъвети как да оформите предизвестието си със стил
Споделяме с вас част от откритията, направени от Workplace Health Survey, те са свързани с дефицита на подкрепа и признание в офиса:
- Само 21% от респондентите смятат, че им се плаща според заслугите.
- 45% от респондентите казват, че „рядко или никога“ получават заплащане според заслугите си.
- 77% вярват, че талантливите служители никога не получават адекватно признание.
- 44% от респондентите вярват, че талантливите служители са „винаги или често“ недооценявани.
- 36% и 34% от респондентите споделят, че могат да се доверят на своя мениджър или колега с цел подкрепа.
- 74% казват, че са били възпрепятствани в работата си от банални неща, включително лош микромениджмънт.
- 65% от респондентите казват, че се чувстват изолирани в офиса, тъй като средата не е дружелюбна.
Кого да обвиним?
Една дума: лидерите. За да се подобри статистиката, лидерите на най-високо ниво трябва да използват ресурси, с помощта на които да наемат мениджъри на микрониво, които да подобряват условията на работа.
Изграждането на политика на подкрепа и признание спрямо служителите драматично ще повиши ангажираността им, както и продуктивността им.