Производителят на Mercedes-Benz похарчи милиарди за батерии, като част от стратегията си за електрификация на продуктовата гама.

Daimler обяви в изявление, че е похарчила 20 млрд. евро (23 млрд. долара) за батерии, като е инвестирала други 1 млрд. евро (1.1 млрд. долара) в осем фабрики за батерии в Германия, Китай, Тайланд и САЩ, предава CNN.

Германският концерн иска да предложи хибридни и електрически алтернативи на всичките си модели до 2022 г., като огромната поръчка на батерии ще обезпечи нуждата от този важен компонент до 2030 г.

„Систематично вървим напред към електрическа трансформация в бъдещето на нашата компания”, казва изпълнителният директор на Daimler Дийтер Цетче.

Германската компания инвестира солидни суми в нови технологии, като част от състезанието за бъдещето на автомобилния сектор, където водещи са производители, като Tesla, които залагат на напълно електрически коли и автономни технологии.

Daimler вече завърши изграждането на една от фабриките си за батерии в Германия, където планира да изгради още 4 подобни мощности.

Компанията планира да предлага 130 електрически и хибридни модела до 2022 г., в допълнение към електрическите ванове, автобуси и камиони.

От Daimler посочват, че ще контролират всички доставки на материали, използвани в производството на батерии. Едни от ключовите елементи е кобалтът, голяма част от който се добива в Демократична република Конго.

Разследване на CNN от тази година разкри, че в някои малки кобалтови мини в африканската страна се използва детски труд.

Този автомобил струва над 1 млн. долараNissan смята да отбележи юбилея на GT-R серията по подобаващ начин


От германската компания посочват, че работят със 700 инженери по одита на всички доставчици, така че да се проследи веригата чак до самите мини. Освен това Daimler работи и с експерти по човешките права.

Конкурентите от Volkswagen посочиха през миналата година, че ще похарчат над 50 млрд. евро (57 млрд. долара) за батерии, планирайки да пуснат на пазара 300 модела електрически коли до 2030 г.