Преди близо 4 години Microsoft представи продукта за обогателна реалност (AR) HoloLens, който най-вероятно потребителите са забравили отдавна.

Сега обаче същата технология намира нова и не толкова очаквана аудитория – производителите на автомобили, предава CNN.

Toyota е най-новият представител на увеличаващия се брой автомобилни концерни, които смятат, че обогатената реалност може да подобри всичко – от дизайна на колите, през самото производство, до последващата поддръжка и сервиз.

Комплектите за AR представляват устройство, наподобяващо шлем, което позволява да се добавят трийзмерни дигитални изображения пред погледа на потребителя така, сякаш са реална част от истинската заобикаляща среда.

Така например Ford и производителят на камиони Paccar са сред компаниите, които използват HoloLens в дизайна на превозни средства, а наскоро от Daimler обявиха, че са поръчали 100 броя от HoloLens, за да обучават механиците си с 3D модели на автомобили и системи.

Все още обаче пазарът на AR продукти е малък. Ерик Абрузис, анализатор в ABI Research, очаква над 2 млн. AR комплекта и умни учила да бъдат продадени през тази година.

По-голямата част от този пазар се състои от различни бизнеси, които тестват възможностите на технологията.

Според Абрузис, пазарът ще скочи до 29 млн. до 2023 г.

Най-новият пример за автомобилна компания, която тества технологогията, е Toyota. В централата на производителя в Япония служители, като Коичи Каяно, експериментират с HoloLens.

Каяно, който е проджект мениджър в компанията, която търси начини за приложение на 3D модели в бизнеса, използва технологията за ускоряване на процеса по определяне на правилната боя за автомобилите, така че да се избегне корозията в бъдеще.

Обикновено този процес ангажира двама души и трае цял ден. Благодарение на HoloLens, всичко е сведено до 4 часа работа на един служител.

Google: Обогатената реалност е бъдещето на мобилните приложенияСтотици милиони устройства, разчитащи на операционната система Android, ще могат да използват приложения на база обогатена реалност през следващата година


Toyota използва AR технологията и за визуализация на това как да подреди машините си из заводите с цел най-висока ефективност. Освен това по този начин може да се провери лесно дали големи превозни средства могат да се произвеждат в дадени заводи.

HoloLens продължава да среща пазарни проблеми. Като начало, цената засега е твърде висока – един комплект варира между 3 хил. и 5 хил. долара, в зависимост каква версия ви трябва.

Хардуерът не е обновяван, откакто е пуснат на пазара, като освен всичко друго, не може да се похвали с практично тегло, тъй като тежи над половин килограм. Това може и да не ви се струва особено много, но ако го носите с цел работа часове наред, нещата се променят драстично. Освен всичко друго, батерията на устройството издържа едва до 3 часа работа.

HoloLens не е единственият AR комплект на пазара. Конкуренция има в лицето на Magic Leap One и AR очила, произвеждани от компании, като ODG, Vuzix и Epson.

Засега обаче, HoloLens запазва статута си за стандарт в тази нишова технология, посочва Абрузис.

Компаниите все още бавно възприемат идеята за AR поради високите разходи, както за продукта, така и за обучението на персонала си.

По думите на Абрузис, начините, по които Toyota използва технологията, обаче показват нагледно до какво повишаване на ефективността може да доведат тези нови усторойства.