5 начина да се справите в трудна работна среда
Новото работно място върви ръка за ръка с нова работна атмосфера и нови корпоративни ценности. Понякога новите служители не успяват бързо да влязат с крак с навиците и правилата в новия офис, което често води до неприятни кариерни казуси.
Проучване на Deloitte разкрива, че заедно с доброто възнаграждение, позитивната атмосфера и култура на работа са най-важните елементи на работното място за милениалите и служителите от поколението Z.
Според проучването, младите професионалисти обикновено предпочитат работни места, които отговарят на техните ценности.
Така в наши дни, разминаването между работодател и служител може да се окаже доста критично за ефективния работен процес.
Какво можем да сторим, за да дадем и получим най-доброто от офис, където царува трудна атмосфера за работа?
Наблюдение
Вместо бързо, бързо да намирате недостатъците на организацията, в която работите, по-добре отделете време за обективно наблюдение на работната култура в новия ви офис. Разговорите с останалите – настоящи колеги или бивши служители, могат да ви осигурят ценни перспективи, казва Найънг Уон, кариерен съветник от University of Washington, цитиран от CNBC.
По думите му, личните разговори позволяват да задавате въпроси, чиито отговори не са налични в сайта или брошурите на компанията. „Както сайтове като Yelp, Airbnb или Glassdoor осигуряват реална обратна връзка от потребителите, така тези разговори ви дават допълнителни гледни тoчки относно личностното изживяване”, казва Уон.
„Веднъж когато разберете какви са работните норми, можете да започнете да мислите za подходящи начини да споделите вашите перспективи”, добавя той.
Доверие
след като придобиете добра идея относно цялостната картинка, можете да започнете да мислите как да промените нещата.
Често когато сте нов служител, гласът ви не се чува достатъчно и не се взима на сериозно от колеги и мениджъри. За да преодолеете това, трябва да установите доверие във вас и вашите способности, казва Уон.
„Това често става чрез постоянство, надеждност и качество във вашата работа, комуникация и взаимоотношения.”, казва експертът, добавяйки, че изграждането на уважение става чрез здрава работа и търпение.
Поставете граници
Помнете, че е нормално да пазите дистанция между вашия личен и професионален живот. Поставянето на граници не само ще ви помогне да се справите с предизвикателната среда, но може да ви помогне да станете по-добри в това, което правите.
Важно е да помните, че работното ни място не дефинира кой сме ние всъщност, казва Рамеш Мутусами, основател на базираната в Сингапур консултантска компания Alvigor Organisational Development.
„Да бъдем професионалисти означава, че трябва да се разграничаваме от личните си предпочитания, така че да не действаме с пристрастия, нарушавайки способността си да изпълняваме позицията", каза той.
Когато не се получава?
Въпреки че намирането на организация, която напълно отразява вашите ценности, може да бъде трудна работа, е важно да не правите компромиси с основните си принципи, каза Мутусами.
По думите му, намирането на компанията, която да споделя на 100% вашите принципи е голямо предизвикателство. Поради това, когато търсите работа гледайте новият ви офис да съответства на поне 50% от вашите принципи. Използвайте дневник, където да записвате нещата, които ви дразнят и фрустрират на работното място, съветва експертът. Това ще ви помогне да определите къде точно да поставите границите.
Разбира се, това трябва да е преди да сте принудени да направите нещо, което противоречи на вашите морални принципи и етика, каза Мутусами.
Промяна
Ако установите, че сте в противоречие с работната култура на вашата компания, но искате да продължите да работите в нея, може би си струва да погледнете към други екипи и отдели в организацията, където да изложите вашите опасения и притеснения.
„Промяната на културата на дадена организация не е лесна работа и като цяло колкото по-голяма е организацията, толкова по-голямо е предизвикателството”, казва Найънг Уон.
Много организации разполагат с различни групи по интереси, доброволчески програми и прочее. Ако нямат такива дейности, то може да участвате в създаването им или просто да се присъедините към вече същестсуиващите странични занимания.
Според Уон, това са чудесни възможности, в които да се включите за да използвате като лост в намеренията ви да промените нещата, които не ви допадат в ценностите на вашия работодател.
Разбира се, това не води до автоматичен успех, но оформянето на група от колеги с еднакви интереси, автоматично прави групата по-видима в очите на ръководството.