Ако бяхте инвестирали 1000 долара в Netflix през 2007 г...
Компанията за стрийминг Netflix обяви, че вдига цените си с между 13 и 18% за нови и настоящи клиенти в САЩ. Това е на-високото повишение на цените в историята на компанията.
В резултат на новината, книжата на Netflix поскъпнаха с над 6%.
Какво би се случило, ако бяхте инвестирали 1000 долара в компанията през 2007 г., когато Netflix се появи на белия свят?
Според изичисленията на CNBC, инвестицията от 1000 долара тогава би ви донесла крупната сума от 90 хил. долара днес, считано към 15 януари тази година.
Въпреки че акциите на компанията се представят добре през годините, няма как да се предвиди с точност какво би се случило в бъдеще.
Платформата среща конкуренция на пазара на стрийминг услуги в лицето на гиганти, като Amazon, Apple, Disney и NBCUniversal. Всеки един от тях предлага сходни услуги, които имат потенциала да привлекат част от клиентите на Netflix.
„Мисля, че Netflix ще са в беда, когато големите играчи започнат да идват”, казва Лаура Мартин, анализатор в Needham & Company.
Засега инвеститорите остават оптимистични като цяло, когато говорим за Netflix.
„Инвестициите на компанията в съдържание, технология и дистрибуция ще движат растежа при абонатите доста над очакванията, както в САЩ, така и по света”, казва Хийт Тери, анализатор в Goldman Sachs.
По думите на Джъстин Питърсън от Raymond James, Netflix показва потенциал за печалба в дългосрочен план, което може да доведе до значително поскъпване на книжата на компанията.
Това е четвъртият път, в който Netflix вдига цените за абонамент, откакто излезе на пазара. За последно това се случи през октомври 2017 г. Тогава акциите поскъпнаха с 3% за ден.
Анализаторите на Wall Street не смятат, че повишението на цените ще окаже възпиращ ефект на акциите на компанията, тъй като потребителите нямат проблеми да плащат дори повече.
В миналото поскъпването на услугата не е провокирало отлив на потребители. През последното тримесечие на миналата година Netflix обяви ръст в абонатите на годишна база в размер на 11%, до общо 58 млн. абонати в САЩ.
През 2018 г. книжата на Netflix записват най-доброто представяне от така наречената FAANG група - Facebook, Apple, Amazon, Netflix и Google, отчитайки ръст от близо 40% през периода.