Зашеметяващ видеоклип показва как инженери сменят гума на самолет на Virgin Atlantic.

Кадрите са заснети на летище Gatwick в Лондон, като трима от опитите инженери на авиокомпанията показват на двама наскоро наети чираци как да заменят едно от 18-те колела на Boeing 747, наречен Hot Lips.

И въпреки че гумите на самолета са огромни, задачата по подмяната им е много подобна на тази по смяна на гума на велосипед или кола, посочва Daily Mail.

Всяко колело на самолета тежи 228 кг и обхваща 142 см от горе до долу, посочва Daily Mail.

Първата задача е да се използва крик за повдигане на колесника, преди да се разхлаби колелото и да се извади безопасно от самолета. След това се нанася смазка, преди ново колело да се монтира и затегне здраво.

След това гумите се пълнят с 13.7 бара азот, за да се надуят. Използва се азот, а не въздух, защото на голяма надморска височина гумите са подложени на изключително ниски температури, при които водните пари замръзват.

Надуването на новата гума с азот е най-дългата част от смяната на колело на 747, тъй като може да отнеме половината от времето, нужно за целия процес. Клапанът за надуване на гумата е подобен на вентила на автомобил.

След като правилното количество азот се изпомпва в гумите, колелото може да бъде освободено от крика и самолетът е готов да полети към следващата си дестинация.

От Virgin Atlantic посочват, че смяната на гуми е една от най-често срещаните задачи за инженерите, които също така извършват проверки след полет, отстраняват всички дефекти, възникнали по време на движение на самолета, и се уверяват, че всичко е наред за следващия му полет.

11 неща, които се случват с тялото ни в самолетаКак полетът оказва влияние върху организма

Авиокомпанията пусна видеото, за да окуражи кандидат-инженерите да кандидатстват за инженерната програма на Virgin Atlantic.

Смяната на гума на самолет в цифри:

  • Гума на 747 тежи 228 кг и обхваща 142 см от горе до долу.
  • Всеки самолет има 18 гуми. Колелото, сменено във видеото, е номер 6.
  • Миналата година на Gatwick от Virgin Atlantic са сменили 499 колела. Много неща могат да съкратят живота на гумата - условията на пистата, твърдите приземявания, отломките от пътеките за рулиране и други. Но огромното мнозинство от смени на гуми се дължат на нормално износване.
  • Гумите са пълни с азот до около 13.7 бара. Азотът се използва, защото на височина гумите са подложени на силен студ и водните пари във въздуха замръзват.
  • Крикът, използван за повдигане на колесника, първоначално се задейства ръчно, а след това пневматично.
  • Надуването на новата гума с азот е най-дългата част от смяната. Това може да отнеме половината от времето, нужно за целия процес.
  • Клапанът за надуване на гумата е подобен на вентила на автомобил, но налягането в гумите е много по-високо.