Печалбите на гиганта Disney записаха спад през първото тримесечие на фискалната година (последните три месеца на 2018 г.), но все пак изпревариха прогнозите на анализаторите от Wall Street, предава CNN.

Приходите от тематичните увеселителни паркове и телевизионните канали на компанията записват ръст през тримесечието, докато филмовият бизнес на Disney отчита спад от 27% на годишна база до приходи от 1.8 млрд. долара.

Основна причина за понижението е липсата на нов филм от поредицата „Междузвездни войни” (Star Wars).

Традиционно, от 2015 г. насам Disney пуска през всеки декември филм от поредицата. През миналата година обаче компанията не направи това, залагайки на лентата „Мери Попинс се завръща” (Mary Poppins Returns), която генерира приходи от 325 млн. долара по света.

За сравнение, „Междузвездни войни: Последните джедаи” (Star Wars: The Last Jedi) изкара 1.3 млрд. долара година по-рано, или около 3 пъти повече.

Като цяло нетният доход пада с 37% на годишна база през разглежданото тримесечие.

Въпреки негативния резултат за първото тримесечие на фискалната година, 2019 г. може да се окаже един от най-добрите периоди за Disney.

Компанията е подготвила цяла плеяда от хитови филми, които ще видят бял свят през идните месеци, сред които Avengers: Endgame" и "Star Wars: Episode IX, както и най-голямото разширение на тематичните паркове в историята си.

Очаква се Disney да финализира придобиването на повечето от активите на 21st Century Fox, което ще добави нова интелектуална собственост в портфолиото на компанията, включително X-Men и Avatar.

Трип Милър - акционер в Disney и управляващ директор в Gullane Capital Partners, коментира пред CNN, че най-важната задача на компанията през 2019 г. ще бъде сврързана с новата стрийминг услуга Disney+.

Киноиндустрията с рекордни приходи през 2018 годинаDisney продължава доминацията си и през тази година

Боб Игър, изпълнителен директор на Disney, посочи пред анализатори по време на представяне на финансовите резултати за тримесечието, че компанията ще говори повече за своята стрийминг стратегия по време на срещата с инвестори, насрочена за 11 април тази година.

„Убедени сме, че нашите емблематични брандове и франчайзи ще ни позволят да пробием през хаоса на конкуренцията”, казва той.

Disney има разнообразни продукти – от спорт и новини, до филмови продукции във всякакви жанрове. Това създава огромно предимство за гиганта на полето на стрийминг услугите.

По думите на Милър, успехът на компанията ще се корени в това как точно ще бъде предложена стрийминг услугата на широката аудитория.