Електронните спортове се превръщат в хит за рекламодателите
Рекламните приходи от електронни спортове в Съединените щати ще достигнат 200 млн. долара до 2020 г., показват данните на агенцията за маркетингови проучвания eMarketer, цитирани от Reuters.
Прогнозите показват, че тази година рекламните бюджети на спортните събития за видео игри ще се увеличат с 25%, до 178 млн. долара, а през 2020 г. ще достигнат 214 млн.
Интересът към този тип мероприятия нараства и привлича рекламодатели от всички индустрии - от IT фирми и производители на бира до компании за ипотечни кредити и спортни стоки.
Феновете на електронните спортове са млади, технически грамотни и заможни, а бизнесът в момента търси по-ефективни маркетингови канали, с които да достигне до тази целева група.
Професионалната спортна сцена в света на видео игрите ще продължи да се развива с бурни темпове в следващите няколко години, смятат експертите.
Според изследване на компанията за гейминг анализи Newzoo, проведено през февруари, глобалните приходи от електронни спортове ще достигнат 1.1 млрд. долара, отчитайки повишение от 27% на годишна база.
Увеличават се не само постъпленията от реклами, но и тези от спонсорски договори и от продажба на права за медийно отразяване.
Милиони хора по света се включват в различни платформи, за да наблюдават на живо как професионалистите се сражават в любимите им видео игри.
През 2019 г. над 30 милиона души в Съединените щати заявяват, че ще гледат поне една подобна спортна проява, показват още данните от проучването на eMarketer. Това е с 18% повече от миналата година.
Най-популярните платформи, в които се излъчват електронни спортове, са YouTube и Twitch. Очаква се зрителите в тези канали да се увеличат с над 50% и да достигнат 46 милиона през 2023 г.
"Доскоро това беше бутикова ниша, която оставаше незабелязана от големите рекламодатели. Днес вече е бизнес за милиони долари, който се отразява на производителите на игри, на геймърите, на отборите, на видеоплатформите, на рекламните агенции и дори на телевизиите", смятат експертите на eMarketer.