Alibaba, Tencent, Suning и автомобилният производител Chongqing Changan Automobile създадоха съвместно предприятие на стойност 1.5 млрд. долара, което ще се опита да сломи доминацията на Didi Chuxing на китайския пазар на споделено пътуване.

От Chongqing Changan Automobile обявиха, че са инвестирали в начинанието близо 240 млн. долара, заедно с инвестиционните звена на китайските интернет гиганти Alibaba, Tencent, компанията за търговия на дребно Suning.Com Co Ltd и автомобилните производители FAW и Dongfeng Motor, предава Reuters.

Китай е най-големият пазар за услуги, свръзани със споделеното пътуване, като според консултантската компания Bain & Co, тази индустрия достига 23 млрд. долара в страната. Доминантите от Didi Chuxing имат около 90% пазарен дял.

В последно време много компании погледнаха към тази ниша - от BMW през Geely до SAIC, както и други технологични фирми, като Meituan Dianping, които пуснаха свои транспортни услуги в опит да грабнат част от бизнеса в Китай.

Didi, която е подкрепена от японския конгломерат SoftBank Group Corp и щатската Uber Technologies, също има съвместни предприятия с BAIC и Volkswagen.

Chongqing Changan Automobile посочват, че те, Dongfeng и FAW ще имат по 15% дял в новото съвместно предприятие, което ще бъде основа за нова компания за споделено пътуване, чийто фокус ще бъдат превозните средства, задвижвани с алтернативна енергия.

Suning ще бъде най-големият акционер с 19% дял, докато инвестиционните звена на Alibaba и Tencent заедно ще държат останалите акции, заедно с няколко други фонда, добавят от автомобилния производител.

Daimler и BMW се обединяват срещу UberГерманските производители на автомобили Daimler и BMW обявиха съвместно предприятие, което ще с занимава със споделено пътуване, паркинг и зареждане на електрически автомобили

Акциите на Changan и Dongfeng Automobile Co Ltd скочиха до максималния разрешен дневен горен праг от 10% след обявлението на новината. Книжата на FAW Car Co Ltd записаха ръст от 6.6%.

Нарасващата популярност на транспортните услуги в градове, като Пекин и Шанхай, се приема за ранен сигнал за евентуален спад в броя лични автомобили, притежавани от населението.

В същото време индустрията и Didi са подложени на силна регулация от правителството, след като през миналата година клиент на Didi беше изнасилен и убит от водача на автомобила.