Китайската промишленост активно развива сектор електромобилостроене. Но в гонене на акумулаторните EV мнозина забравят за друга перспективна разработка – електромобил, задвижван от водород.

Във вътрешността на тези транспортни системи се намира своеобразна електростанция, която дели водорода, като в този процес се отделя електрически заряд. От гледна точка на световната екологична ефективност, това решение е по-добро.

Водородът е най-разпространеният елемент. На този етап да се добива е сложно и скъпо.

Поради това идеята трябва да бъде популяризирана – именно това се очаква през близките години. Новата китайска компания Wuhan Grove Hydrogen Automobile Co. показа своя прототип, който през 2020 г. трябва да бъде изпратен към конвейера.

Китайски електромобил постави Tesla в джоба си В хода на тестовете Aion S е преодолял 630 км

Главната особеност, извън екстравагантния дизайн, е пробегът, който възлиза на 1000 км. Производителят казва, че пълното зареждане отнема само няколко минути.

На този етап има един сериен водородмобил – той предлага запас на хода 750 км. Това е Honda Clarity.