Приключи ли голямата златна треска при мобилните приложения?
Отворете телефона си и прегледайте набързо приложенията, които сте инсталирали. Има ли нови сред тях?
Има голяма вероятност повечето приложения на телефона ви да не са нови. Повечето хора "избират да свалят по-установени, зрели приложения", вместо "нови приложения", твърди Ерик Фенг, партньор в Kleiner Perkins Caulfield & Byers и бивш главен технологичен директор на Hulu и Flipboard.
Позовавайки се на данни от iTunes на Apple и на компанията за анализи в тази сфера App Annie, Фенг заключава, че голямата златна треска при приложенията може би е приключила.
При наличието на над 2 млн. приложения в App Store на Apple, вероятността ново приложение да влезе в "Топ 30" и да се задържи там вече не е толкова голяма, колкото беше преди, казва Фенг.
Приложения, като Facebook, Instagram и Twitter, доминират в Топ 30, защото те, освен че са пуснати още от началото на създаването на App Store, също така предлагат най-различни функционалности, за които няма нужда да се създават нови приложения.
Идеален пример за това е Facebook. Приложението преди време бе място, където потребителите да споделят снимки и да планират събития. Сега то е и пазарна платформа, където могат да се купуват и продават стоки, форум, който подпомага и нежеланото разпространение на фалишиви новини, социална платформа за игри и какво ли още не.
Кой има нужда да сваля отделно приложение за покупки и продажби, когато Facebook има тази функция, вградена в огромната си платформа?
За разлика от новите, установените приложения вече нямат същият тип ограничения, които някога имаха.
"С огромното увеличение на броя на приложенията в App Store, същите тези приложения се заеха и с предишните си ограничения," казва Фенг. "Instagram направи така, че скапаните снимки да изглеждат добре, WhatsApp направи чата безплатен, Waze улеснява шофирането, Spotify направи музиката достъпна, Netflix и Hulu направиха същото с филмите и телевизията и т.н."
Въз основа на разглежданите данни, Фенг казва, че потребителите свалят по-установени проложения, "които са на пазара от повече от пет години", и подминават по-младите приложения, "които са създадени преди по-малко от 2 години ".
Тази тенденция важи за повечето видове приложения - от социалните мрежи до пазаруването, като игрите изглежда са изключение.
Общо 85% от Топ 30 на игрите в App Store всяка седмица са нови приложения, според данните на Фенг. Въпреки че няма категорична причина за това защо новите игри са по-популярни от старите, Фенг смята, че "мобилните игри не успяват да задоволят нуждите и желанията на потребителите (или ги задоволяват само временно), така че те постоянно търсят нови алтернативи." Това е логично, тъй като никой не иска да играе една и съща игра вечно.
Данните не са окуражаващи за стартъп компаниите, които работят по нови проложения, но не всичко е толкова зле. Въпреки че повечето хора свалят по-стари приложения, това, че едно приложение не е влязло в Топ 30 на App Store, не означава, че няма никакъв шанс да успее.
Фенг отбелязва, че има много приложения, като това за медитация Calm и имотното Opendoor, които не са класирани на висока позиция в App Store, но въпреки това са много успешни.
"Само защото не можете да намерите милиард потребители, това не означава, че не можете да изградите компания за милиард долара с бизнес модел, който работи добре и с по-малко клиети," казва той, цитиран от Mashable.