Как социалните мрежи превръщат снимките в кликове?
Старата поговорка гласи, че една снимка казва повече от хиляда думи. Оказва се обаче, че може да струва и много пари, особено за големите интернет компании, пише The Wall Street Journal.
Докато Facebook пренасочва част от милиардите потребители на социалната мрежа към приложението за споделяне на снимки Instagram, компанията се опитва да увеличи и финансовите постъпления, предлагайки уникални възможности на своите близо 7 милиона рекламодатели.
Последният "хит" е опцията за добавяне на т. нар. shopping tabs ("линкова зе пазаруване"). Те могат да бъдат интегрирани в снимките, които се публикуват в платформата, включително и тези в профилите на т. нар. "инфлуенсъри".
По този начин потребителите могат да поръчват продукти директно през Instagram, което носи ползи и за тях, и за рекламодателите.
По време на представянето на финансовите резултати на Facebook за предходната година финансовият директор на компанията Шерил Сандбърг нарече Instagram "визуален магазин в мобилно приложение". Компанията на Марк Закърбърг обаче не е единствената, която се опитва да приложи този бизнес модел.
По-рано този месец и Google предложи на потребителите "изображения за директно пазаруване" (shoppable ads), които показват цената на определени стоки заедно с техните изображения в Google Images.
Проучванията на Alphabet (компанията-майка на Google) показват, че 50% от онлайн купувачите са вдъхновени да направят покупка именно заради снимка, видяна в мрежата.
Pinterest също предлага подобна опция с услугата Shop the Look, която за първи път бе представена през 2017 г. Тогава тя бе достъпна само за по-големите компании, а от края на 2018 г. вече може да се ползва и от по-малки фирми и онлайн магазини.
Миналата година към този "тренд" се присъедини и Snapchat, след като от социалната мрежа установиха, че "изображенията за директно пазаруване" дават 17 пъти по-добри резултати от конвенционалните рекламни формати.
По всяка вероятност обаче Instagram държи най-силните козове в тази игра, пише още WSJ.
"Много търговци на дребно споделиха своя опит с Instagram на конференцията Shoptalk, която се проведе по-рано през март в Лас Вегас. Досега над 90 милиона души са използвали т. нар. shoppable ads, което все още е под 10% от активните потребители на Instagram на месечна база", казва анализаторът на инвестиционната компания Jefferies Брент Тил, цитиран от изданието.
По думите му този сегмент има сериозен потенциал за развитие, особено като се има предвид противоречивото представяне на платформата News Feed в социалната мрежа Facebook и все по-острите критики на потребителите към нея.
"Изображенията за директно пазаруване" дават на търговците и много добра алтернатива на досегашния "доминант" в сферата на онлайн продажбите Amazon.com.
Статистиката сочи, че 55% от американците все още пазаруват в Amazon, но в същото време общият обем на онлайн продажбите продължава да расте със стремителни темпове.
Само за миналата година продажбите на стоки и услуги в мрежата са се увеличили с 18%, по данни на Digital Commerce 360. Това означава, че "директното пазаруване" има достатъчно голям потенциал да увеличи присъствието си в бюджетите на рекламодателите.