Регистрираните електрически и хибридни превозни средства от всички категории в България възлизат на 7 246 броя.

От тях изцяло електрическите леки автомобили достигат 741 броя, а хибридните 5 753 броя.

За последните 5 години броят на регистрираните електрически и хибридни автомобили у нас записа ръст от над 600%.

Само в периода септември 2018 – януари 2019 г. броят на регистрираните хибриди и елетрически коли отчита повишение от 34%.

Тези данни изнесе зам-министърът на икономиката Лъчезар Борисов по време на Годишните награди на ИКЕМ “Кубратов меч” за принос в развитието на електрическата мобилност през 2018 г., които се провеждат за осма поредна година, предава пресцентърът на икономическото ведомство.

„Ще използвам възможността накратко да спомена някои от по-важните инициативи, за които Министерството на икономиката има съществен принос в подкрепа на електрическата мобилност“, казва Борисов.

По думите му през 2010 г. България е една от деветте държави-членки на ЕС, които са подкрепили със Съвместна декларация приоритетното развитие на електрическата мобилност в Европа, още на етапа приемане на първата европейска стратегия за развитие на чистите превозни средства.

Борисов заяви, че един от основните приоритети на Министерство на икономиката е свързан с Иновационната стратегия за интелигентна специализация, в която електрическата мобилност заема важно място в една от четирите приоритетни области за развитие икономиката на страната ни.

Изграждат завод за електрически автомобили у нас за 10 млн. лв.Базовата цена на най-малката кола ще е около 10 000 евро


Икономическият зам.-министър връчи отличието в категория “Български продукт” на фирма “СИН КАРС Интернешънъл” за разработката и официалното представяне през 2018 г. на първия български електрически автомобил SIN S1.

„Пожелавам успех на СИН КАРС ИНДЪСТРИ в реализацията на новия проект за мултифункционален и компактен градски електромобил L City, който очакваме в най-скоро време“, допълни Борисов.

Той заяви, че посланието на тази награда е доказателство, че България може и българските производители могат.