Български велосипед спечели световно отличие за дизайн
Градският велосипед на фирма URBANIZED BIKES, който се произвежда в България от български екип, получи световна награда за дизайн.
Наред с наградени брандове, като Apple, Bulgari, Ferrari, Lenovo, LG, Philips, Porsche и Sony, на 9 юли, на грандиозна церемония в операта в Есен, компанията ще получи приза за изключителен дизайн и иновации на световния конкурс Red Dot.
Българският продукт ще влезе в годишника на червените точки 2018/2019, както и в специализирана изложба, посветена на отличените в най-голямото в света изложение на съвременния дизайн.
Наградата за сънародниците ни идва на база ниво на иновации, функционалност, качество, дълголетие и ергономичност, сред конкуренция от рекордните до сега 6300 заявки от над 59 държави.
Освен дизайна, техническите характеристики на родния продукт също са допринесли за спечелването на приза, а именно огромното предимство да инвестираш във велосипед за градско колоездене, който не се нуждае от абсолютно никаква поддръжка и наред с подобряването на здравето си, притежателят му допринася и за опазване на околната среда.
Безвъздушните гуми не се помпят с въздух, ремъчното задвижване е безшумно и не изисква смазване, капсулованите спирачки и скоростна кутия не се замърсяват и не изискват никакво обслужване.
Елементите от естествена кожа са с UV-защита и са устойчиви на атмосферни влияния, което превръща дизайнерския велосипед, тежащ едва 12 кг, в подходящ за целогодишна употреба, без сезонни ограничения.
Томас Локууд, член на журито на Red Dot: Best ot The Best и влиятелна личност в областта на иновациите, вижда подобряването на качеството като знак, че компаниите все повече определят добрия дизайн като фактор за успех, за да останат на пазара. "Дизайнът и иновациите са жизненоважният елемент на нашия бизнес", казва той.
Това не е първата награда за дизайн за URBANIZED BIKES. Още на фаза прототип през 2017 г. велосипедът печели златен медал от международния конкурс A’design Awards в Италия. Въпреки жестоката конкуренция на този конкурс с участници от над 100 държави, българският продукт е отличен сред най-добрите в света.
Освен в дизайна, фирмата използва и иновативни подходи в маркетинга, съчетавайки рекламата с корпоративна социална отговорност. Представянето на продукта на американския пазар, например, беше направено чрез спонсорство на международния тенис турнир Хавай Опън през декември миналата година в Хонолуло.
Така велосипедът попадна в ръцете на световния номер 7 при мъжете в тениса Кей Нишикори, който в интервю сподели, че това е първият велосипед, който притежава. Широкото медийно отразяване на турнира, заедно с креативното представяне на велосипеда, осигуриха силен старт на продажбите отвъд океана.
В България фирмата също развива социална дейност. През 2018 г. URBANIZED BIKES спонсорираха участието на отбор в международната ветроходна регата Посейдон-Калиакрия Къп и планира да направи същото и през 2019 г.
Единствено в производството, компанията не използва иновации. Тук всичко се сглобява ръчно от високо обучени специалисти, а готовата продукция преминава през допълнителни тестове и прецизен контрол на качеството.
Според компанията само така може да се осигури върховото ниво на качество, необходимо за такъв елитен луксозен продукт.