Къде по света хората гледат най-много клипове в YouTube?
Платформата за споделяне на видео YouTube реално е една от най-големите социални мрежи в света.
Порталът, който е собственост на Alphabet – компанията-майка на Google, изживява истински пробив в Азиатско-тихоокеанския регион, предава CNBC.
Цели пет от най-големите пазари на YouTube по света, където потребителите гледат най-дълго видеа в портала, се намират именно в този регион, посочва Аджай Видясагар, директор на YouTube за региона.
Тези пазари, подредени по азбучен ред, са Виетнам, Индия, Индонезия, Тайланд и Япония.
„Всички те имат растеж на годишна база, който се изразява във високи двуцифрени числа или в някои случаи - трицифрени числа”, казва Видясагар по време на конференция, проведена в Бали, Индонезия. „Мобилното потребление започва да се показва като фактор в този регион”, казва той.
Азия е дом на някои от най-големите пазари за смартфони в света, включително Индия и Индонезия. В същото време развитието на бързата интернет връзка прави видео съдържанието по-достъпно за потребителите спрямо ситуацията в миналото, където повечето хора гледаха телевизия.
YouTube има над милиард потребители по света.
По думите на Видясагар, първите два пазара в света, където мобилното потребление вече изпреварва настолните компютри - конкретно при видео съдържанието, са Япония и Южна Корея.
„Това, което виждаме през последните 5 години на пазари, като Индия, е поразително. В Индия днес близо 85% от потребените обеми са чрез мобилни устройства”, казва той, добавяйки, че през миналата година мобилното потребление на този пазар е нараснало с трицифрено число.
Същото важи и за пазарите в Югоизточна Азия, като Тайланд и Индонезия.
По думите на Видясагар, през последните години YouTube и други платформи са изправени пред регулаторен натиск, настояващ за премахване на съдържание, забрана на дадени автори и прочее.
Така например, Индия забрани китайската платформа за споделяне на видео TikTok, тъй като, според властите, тя служи за разпространяване на порнография, предава Reuters.
Това е сериозен удар, тъй като TikTok има близо 300 млн. потребители на индийския пазар.
За да се справят със ситуацията, платформи, като YouTube и Facebook, започват да разчитат на изкуствен интелект и други подобни инструменти, за да засичат нележаното съдържание и да го премахват.
За да бъде работата прецизна обаче, освен изкуствен интелект, прегледът на съдържанието изисква и човешка намеса, добавя Видясагар.