Game of Thrones направи подарък за 2.3 млрд. долара на Starbucks
Щатската верига за кафе Starbucks получи подарък на стойност 2.3 млрд. долара под формата на безплатна реклама, благодарение на гаф в хитовия сериал Game of Thrones (Игра на тронове).
В най-новата серия от поредицата наблюдателни фенове показаха, че в една от сцените се мъдри съвременна чашка за кафе. Въпреки че чашата няма нищо общо с Starbucks, феновете в социалните мрежи побързаха да посочат, че кафето е именно с тази марка.
Това единствено може да радва Starbucks, тъй като името на компанията беше споменато безкрайно много пъти в социалните мрежи от потребители, шегуващи се с грешката на екипа на Game of Thrones.
Стейси Джоунс, изпълнителен директор на маркетинговата компания Hollywood Branded, изчислява, че стойността на инцидентната реклама за Starbucks възлиза на цели 2.3 млрд. долара, предава CNBC.
Джоунс цитира данни на Critical Mention, според които името на компанията за кафе, в комбинация с името на сериала, е било споменато 10 627 пъти в интернет, по радиото и телевизията по света.
По думите ѝ това е страхотна възможност за Starbucks, като наличните данни представляват само върха на айсберга, тъй като не взимат предвид дискусиите на потребители в социалните мрежи, разговорите на живо по темата и прочее.
Отделно от това, платформата за анализ и мониторинг Talkwalker е регистрирала над 193 хил. споменявания на Starbucks и Game of Thrones в рамките на 48 часа във форуми в интернет, блогове и новинарски сайтове.
Рекламата в Game of Thrones е изключително скъпа поради високите рейтинги и популярност на шоуто. Продуктово позициониране в сериала струва шестцифрена сума.
HBO обаче няма политика за подобни рекламни послания, като партньорите на продукциите обикновено доставят стоки и услуги за снимачния екип на по-ниски цени.
my favorite show in the entire world forgot a STARBUCKS COFFEE CUP ON THE TABLE WHILE FILMING pic.twitter.com/60z3pOCfg9
— zane (@zane) May 6, 2019