Водач на автомобил Tesla намери смъртта си, след като преминал на автопилот и свалил ръцете си от волана на превозното средство.

Властите в САЩ обявиха нови детайли около фаталната катастрофа, случила се на 1 март тази година във Флорида.

50-годишният водач включил автопилота на колата около 10 секунди преди неговия автомобил Model 3 да се сблъска с камион, посочват от американския Национален съвет по безопасност на транспорта, предава CNN.

Ръцете на водача не са били засечени на волана за около 8 секунди преди катастрофата, в която шофьорът на камиона остава невредим.

В информацията, обявена от регулатора, не се посочва, че вината за инцидента е в загиналия водач, като разследването по случая продължава. Новината обаче повдига все повече въпроси около автопилота на Tesla, който представлява софтуер за полуавтономно шофиране.

Изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск от дълго време обещава, че напълно автономните системи на компанията скоро ще станат достъпни на масовия пазар - нещо, което така и не се случва.

Освен това критиците посочват, че името на системата „автопилот” трябва да се промени, тъй като заблуждава потребителите и лъжливо ги кара да се отпуснат, така сякаш това е истински автопилот, което ги прави едновременно уязвими и опасни на пътя.

Tesla обаче постоянно защитава екстрата си.

„Шофьорите на Tesla са регистрирали повече от един милиард мили с включен автопилот, а нашите данни показват, че когато се използва правилно от внимателен шофьор, който е готов да поеме контрола по всяко време, шофьорите, поддържани от автопилот, са по-сигурни от тези, които работят без помощта му”, посочват от компанията в изявление.

Отделен доклад за сигурността на превозните средства на Tesla показва, че през първото тримесечие на тази година е регистриран по един инцидент на всеки 2.87 млн. изминати мили с включен автопилот. При тези, които карат Tesla без включен автопилот, инцидентите се случват веднъж на всеки 1.76 млн. мили.

Срещу името на Tesla вече има записани редица катастрофи при включен автопилот, като няколко от тях са фатални за водачите.

Така например катастрофа, също случила се във Флорида, доведе до смърт на водача през 2016 г. Неговият Model 3 катастрофирал, докато колата е в режим на автопилот, като разследващите посочват, че шофьорът не се е опитвал да контролира колата в продължение на 2 минути.

Смелите обещания на Илон Мъск - маркетинг или реалност? Ето някои от актуалните обещания и цели на Илон Мъск и докъде е стигнала работата по тях

По-рано през настоящиоя месец семейството на инженер от Apple посочи, че ще съди автомобилния производител. Те обвиняват автопилота на компанията, че стои в основата на неговата смърт. От Tesla отвърщат, че ръцете на водача не са били на волана за 6 секунди преди катастрофата.

Автопилотът на Tesla демонстрира постоянна еволюция през последните години, което позволява на колите да предлагат по-напреднали екстри за самоуправление.

Въпреки това, системата все още не може и не бива да се използва като истински автопилот, тъй като не може да предложи този конфорт, а освен това функционира успешно само на определени пътища.