Най-дългият полет ще бъде още по-некомфортен от очакваното
Директните полети, които прекосяват половината свят, ще бъдат още по-некомфортни, отколкото се очакваше, ако маратонският 20-часов полет от Сидни до Лондон стартира въобще.
Qantas Airways Ltd. се отказа от идеята за предоставяне на удобства, като легла, фитнес или дори детска забавачница, по време на най-дългия граждански полет в света.
Вместо това на пътниците ще бъде предоставено пространство да се разтягат и да пият вода, заяви главният изпълнителен директор на Qantas Алън Джойс в Сеул.
По-спартанските нива на комфорт очертават предизвикателствата пред Qantas, която се опитва да премине последната бариера на авиацията, както я определят от самата компания. Има и други бариери обаче.
Джойс казва, че самолетите, предложени от Boeing Co. и Airbus SE за супердългите полети, могат да изминат разстоянието, но нито един от тях не може да носи теглото, което от Qantas първоначално искаха.
От Qantas очакват да получат окончателните предложения за самолети от Boeing и Airbus до август. Това ще включва цената на самолета, както и гаранции за икономия на гориво, разходи за поддръжка и надеждност.
Джойс заяви, че ще поръча самолетите до края на годината, ако реши да продължи с осъщестяването на полетите, които в Qantas са известни като „Проект Изгрев“.
От Qantas са казвали, че обмислят между Airbus A350 и Boeing 777X. Boeing или Airbus ще достави самолетите през 2022 г., а първият полет ще бъде през 2023 г., заяви той.
При тези полети обаче няма много място за грешка. Полетът Сидни – Лондон, например, няма да може да поеме допълнителен товар, според Джойс. Директните полети между Сидни и Ню Йорк са по-постижими, казва той.
Qantas се опитва да пусне мрежа от супердълги преки полети, свързващи източното крайбрежия на Австралия с Южна Америка, Южна Африка и Северна Америка, тъй като нарастващите цени на горивата намаляват маржовете на печалба, пише Bloomberg.
Въпреки че рекламира „Проект Изгрев“ от години, Джойсе твърди, че ще бъде безмислостен. “Ще се откажем от проекта”, ако не е икономически изгоден, казва той.