Служителите на най-голямата търговска верига в САЩ Walmart „ненавиждат роботите и се опитват да саботират работата им“. За това пише вестник The Washington Post, чиито журналисти са провели собствена анонимна анкета сред служители на компанията.

Въпреки че ръководителите на Walmart често разказват за автоматизацията на работните процеси, обичайните работници, както и клиентите в магазините на веригата, се чувстват неловко редом до роботите. Много клиенти не разбират какво трябва да правят с устройствата, пише изданието.

При това служителите на Walmart започнали да получават по-ниски заплати, тъй като автоматизацията официално отнела част от работните им задачи. В същото време им се налага да се грижат за роботите и дори да изпълняват тяхната работа, тъй като американските потребители по-охотно общуват с хора, отколкото с автоматизирани устройства.

В своите складове Walmart използва роботи за разтоварване и сканиране на лавиците със стоки. Служителите се налага да обучават роботите. На много места има и сигнали, че роботите правят грешки и се налага хората да вървят след тях, за да ги поправят.

7 професионални качества, които роботите не притежаватКогато хората говорят за изкуствен интелект и четвъртата индустриална революция, често на дневен ред излиза нуждата от преквалификация и подготовка за промените на трудовия пазар в бъдеще.

Освен това много клиенти „често нападат роботите, а някои обичат да ги удрят по гърбовете в момента, в който устройството потегли“.