Рапърът Jay-Z влиза в бизнеса с легална марихуана.

Шон Картър, както е истинското име на изпълнителя, продуцента и предприемача, който беше обявен от Forbes за първия рапър милиардер, ще поеме ролята на главен стратег по брандинга в компанията Caliva.

Калифорнийската компания за марихуана се свързва и с друга звезда – бившия състезател от NFL Джо Монтана, който е инвеститор в бизнеса.

„Искам всичко, което правя, да е както трябва и да бъде на най-високо ниво”, казва Картър в изявление. „С целия потенциал в индустрията с канабис, експертизата и етиката на Caliva ги прави най-добрия партньор в това начинание”, добавя рапърът.

Освен по креативните въпроси, Картър ще се занимава и със социалната справедливост в политиката на компанията, посочва изпълнителният директор на Caliva Денис О’Мали.

Рапърът ще се занимава с различни програми в компанията, като обучение и развитие на персонала и предоставяне на възможности за кариера на хора, пострадали от наркотична зависимост.

„На тази позиция господин Картър ще се фокусира и ще работи за увеличаване на участието в икономиката на граждани, излизащи от затвора – много от които не са видели монетарните ползи от легализацията, като ще прави това чрез защита, обучение и цялостно развитие на работната сила”, посочват от компанията в изявление.

Jay-Z се присъединява към Монтана, Снуп Дог, Упи Голдбърг, Уили Нелсън, Марта Стюарт и други знаменитости, които инвестират в бизнеса с легална марихуана.

Базираната в Сан Хосе Caliva отглежда, произвежда и продава различни сортове продукти, като цветове от канабис, предварително свити цигари марихуана, лосиони и прочее чрез доставки и над 250 търговски обекта в Калифорния.

Джей Зи официално е първият хип-хоп изпълнител милиардерСъстоянието на неговата съпруга Бионсе пък се оценява на 335 млн. долара

По-рано през тази година Caliva набра инвестиции в размер на 75 млн. долара от група вложители, сред които Монтана и бившият изпълнителен директор на Yahoo Карол Барц.

На 20 април - неофициалния празник на марихуаната, Caliva си партнира с компанията за сладолед Ben & Jerry's за промотиране на кампания, настояваща за премахване на провинения, свързани с марихуана, където няма насилие, от досиетата на американските граждани.