Бранд за играчки купи звукозаписна компания за гангстерски рап
Компанията за детски играчки Hasbro е придобила лейбъла за гангстерски рап Death Row Records, сред чиито изпълнители са имена, като Тупак Шакур и Снуп Дог, като част от политиката си по разширяване на дейността, насочена към семейните забавления.
Производителят на играчки обяви сделката на стойност 4 млрд. долара за закупуването на британската компания Entertainment One, която продуцира анимирани детски поредици, като Peppa Pig и PJ Masks, но също така притежава и рап лейбъла.
Hasbro, която притежава правата върху My Little Pony, Monopoly и Mr. Potato Head, заяви, че със сделката компанията се опитва да разшири “семейните марки” и телевизионната си продуцентска дейност.
Въпреки че Hasbro се цели към програми, насочени повече към семейството, тя в крайна сметка получи и Death Row Records - подразделение, което Entertainment One купува през 2013 г., според Rolling Stone.
Death Row, която е основана през 1991 от Шуг Найт, рапъра D.O.C. и Доктор Дре, беше един от най-влиятелните лейбъли в рап музиката, като в пика си имаше договори с някои от най-големите имена по Западното крайбрежие.
Легендарният лейбъл обаче подаде заявление за фалит през 2006 г., след поредица от съдебни дела и влизането в затвора на Найт.
От тогава компанията сменя собствеността си няколко пъти, като в крайна сметка стана част от Entertainment One, когато беше закупена за 280 млн. долара, според Rolling Stone.