Lime се отказва от бизнеса със споделени автомобили
Транспортният стартъп Lime, който наскоро наводни улиците на София с тротинетки под наем, поне засега се отказва от бизнеса си за споделяне на автомобили LimePod, като ще се съсредоточи върху операциите с тротинетки и велосипеди.
Услугата LimePod беше пусната през миналия номеври в Сиатъл. Компанията планира да стартира премахването на превозните си средства от улиците на Сиатъл през следващия месец, като окончателното закриване на тези операции ще се случи до края на настоящата година, предава TechCrunch.
Lime стартира пилотната си програма в Сиатъл през миналата година, като тя трябваше да продължи до края на настоящата 2019 г.
В рамките на програмата над 18 хил. потребители са реализирали над 200 хил. пътувания чрез автомобилите на LimePod, посочва говорител на компанията.
Lime стартира пилотната програма с цел проучването на пазара на споделени автомобили за кратки разстояния, като планираше да обнови цялата си флотилия с напълно електрически коли.
Засега обаче се оказва, че LimePod няма да попадне във фокуса на компанията, поне на този етап.
Въпреки че програмата беше чудесно изживяване, от което научихме много, в основата си ние сме първо компания за електрическа мобилност, пише в имейл на Lime, изпратен до потребителите на услугата LimePod.
„Ние сме ангажирани - подобно на Сиатъл - към устойчивост, по-ниски емисии на въглерод и към това да направим градовете по-жизнеспособни, което изисква намаляване на пътуванията с кола“, добавят от компанията.
В допълнение, от Lime посочват, че не са могли да намери правилният партньор за електрическа флотилия на LimePod, поради което е взето решението да се прекрати пилотната програма.
„Дълбоко оценяваме партньорството с общността на Сиатъл и възможността да се колаборираме относно нашата LimePod пилотна програма”, казва говорител на компанията.
Lime, която започна бизнеса си като компания за споделяне на велосипеди, оперира отдаването под наем на колела и тротинетки в над 100 градове в САЩ и над 20 градове по света, включително българската столица София.
Наскоро Lime премина границата от 100 млн. пътувания.
По-рано през тази година Lime набра инвестиции за 310 млн. долара в своя четвърти рунд за привличане на вложения. Последният рунд беше поведен от Bain Capital Ventures.
Така след най-новите инвестиции Lime вече се оценява на 2.4 млрд. долара.