Почти всички китайски спонсори обърнаха гръб на NBA
Почти всички китайски партньори на Националната баскетболна асоциация (NBA) публично обявиха, че прекратяват или замразяват взаимоотношенията си с лигата.
От 25 официални партньори, обявени на сайта на NBA China, 13 са китайски компании.
Досега 11 от тези корпорации са заявили, че прекратяват взаимоотношенията си с лигата, като поводът е ескалирането на напрежението между китайските власти и баскетболната лига на САЩ, предава CNBC.
Според изявление до медиите, китайските компании, които прекратяват или замразяват партньорството си с NBA, са: Ctrip.com, Anta Sports, Changhong, Meiling, Dicos, EHi Car Rental, Master Kong, China Mengniu Dairy, Migu Video, WuZun и Xiaoyin Technology.
Останалите две компании от Китай реално представляват съвместни предприятия, като засега не са излезли с изявление по темата.
По-рано през тази седмица китайските гиганти Tencent, Luckin Coffee и Vivo обявиха замразяване на взаимоотношенията с NBA.
Като страната с най-многочислено население в света и втора най-голяма икономика, Китай е един от най-важните пазари за асоциацията.
Причина за всичко това е позиция на генералния мениджър на Хюстън Рокест Дарил Мори, изразена в Twitter. Той подкрепи протестиращите срещу зависимостта от Пекин демонстранти в Хонконг.
Въпреки че публикацията беше изтрита скоро след това, а Мори се извини надлежно, коментарът му буквално взриви Китай.
Как NBA разгневи КитайNBA може да загуби важен пазар заради мнение в Twitter
Ръководството на NBA не закъсня и веднага излезе със своя позиция, целяша да успокои напрежението.
Оказва се, че позицията на NBA на английски и на китайски се различава, според CNBC, като тази на китайски е далеч по-смирена и искаща прошка. Последното предизвика критики и в САЩ.
Комисарят на NBA Адам Силвър заяви, че поднася извинения на китайските фенове за думите на Мори, но посочва, че Мори има право на собствено мнение, а NBA ще защити свободата на словото на своите служители.