Услугата за мобилно разплащане Apple Pay официално стана достъпна за българските потребители на дигиталния портфейл phyre, който функционира в партньорство с Mastercard.

Tова обяви Ваня Манова, кънтри мениджър на Mastercard за България, Северна Македония, Албания и Косово, по време събитието Digital Trends, организирано от Profit.bg.

„Горда съм че днес, 15 октомври, официално имаме първия български издател, който предлага Apple Pay за България“, каза Манова.

Така потребителите на дигиталния портфейл phyre ще могат да се разплащат мобилно и безконтактно чрез iPhone и Apple Watch буквално навсякъде в България.

Това е така, защото страната ни е сред първите в Европа, която може да се похвали със 100% проникване на безконтактната технология при POS терминалите, посочи Манова.

Безконтактната технология не засяга само безконтактните карти, които вече не са иновация, а стандарт, а именно тези нови форми на мобилни безконтактни разплащания, стана ясно от думите на Манова.

Тя добави, че българският дигитален портфейл phyre от няколко години предлага и NFC плащания за оперативната система Android. “Българският уолет покрива всички разплащания в България“, каза Манова.

Според нея българските потребители са доста отворени към всички новости и изобщо не са консервативни спрямо новите технологии. Нещо повече, проучванията на Mastercard показват, че българските потребители попадат в топ 3 в Европа по възприемане на новите технологии.

Освен това удовлетвореността на българите от мобилното банкиране на традиционните финансови институции у нас нарежда нашия пазар на първо място в Европа, посочи Манова.

По думите на Иван Хаджов, мениджър бизнес развитие в Mastercard, осезаемата промяна в света на разплащанията през последните години се олицетворява в ролята на мобилния телефон.

„Човек живее с мобилния си телефон и все повече ще извършва различни неща чрез него“, каза той.

Според него, сигурността при мобилните разплащания вече не е основнатата тема, която вълнува потребителите, тъй като технологията е доказала, че притесненията не са основателни. Навлизането на нови технологии, като биометрията и токенизацията, допълнително подобряват сигурността при тези системи.

„Цифрите показват, че не това е причината за тревогите на потребителите“, посочи експертът.

Това, което по-скоро вълнува потребителите, е удобството и самото изживяване, като именно на това поле се конкурират различните компании, предлагащи подобни услуги, стана ясно от думите на Хаджов.

„Сигурността е по-скоро причина за притеснение при хора, които все още не са пробвали. Повечето хора знаят, че всичко е на много високо ниво, повечето трансакции са застраховани или покрити“, посочи той.

Именно новите технологии в банкирането и разплащанията имат потенциала да привлекат потребителите, които досега са се самоизключвали от пазара на банковите услуги, добави Манова.

Digital Trends 2019 се осъществява с подкрепата на: EMAG, Нетера, UniCredit Bulbank, Opel, Адмирал Маркетс, Резиденшъл Парк Лозен, SentecaCommerce, Digital Dentistry Ivadent и с медийната подкрепа на Sportal Media Group и Kaldata.com.