Юлиaн Влахов: Банковият клон се променя, но запазва ролята си
В банковия сектор никога не сме ставали свидетели на такава трансформация, каквато виждаме в последните години, каза Юлиaн Влахов, директор на управление „Алтернативни канали“ в УниКредит Булбанк, по време на първото издание на организираното от Profit.bg събитие Digital Trends.
Ситуация, в която технологията навлиза толкова силно, пазарът е толкова конкурентен, клиентите са взискателни, а все повече финтех компании навлизат, за нас е изключително ползотворна.
Какво по-добро нещо от това да се развиваме и да предоставяме по-качествена услига за нашите клиенти и да сме близо до тях, каза Влахов.
Потребителите стават все по-взискателни. Много често „те са доста добре запознати с продукта или услугата от уебсайта, сравнили са и конкурентите. Променя се начинът, по който ние предлагаме продуктите. 2/3 от нашите контакти с клиентите са през дистанционни канали – колцентър, мобилно или онлайн банкиране.
1/3 от нашите клиенти потребяват мобилното ни банкиране, което за компания от финасовата сектор е доста голямо. Именно такава е и нашата стратегия – да предоставяме нашите услуги там, където е клиентът, за да е по-лесно за него, посочи банкерът.
В модерните банки около 80-90% от банковите услуги се извършват през мобилния телефон.
Банковият клон се променя, но запазва ролята си. Просто не е логично да ходиш до банката да правиш депозити или плащания. Банковият клон е необходим за ипотечен кредит, финансиране или инвестиции.
Дори и за елементарно нещо – като блокирането на банкова карта, има проучвания, според които клиентът иска да чуе човешки глас. Т.е. винаги ще има необходимост от експертиза, за да се предоставят високодобавени услуги на клиентите, заяви Влахов.
Мобилният телефон ще продължи да има все по-голяма роля в нашия живот, а и в банкирането. Там все повече услуги се предлагат и предоставят, като този тренд ще продължи. Борбата е за ангажираността на клиента.
С оглед бъдещето развитие трябва да е ясно, че не може да става въпрос за конкуренция, а за ясно сътрудничество между финтех и банките, допълни Влахов.
Digital Trends 2019 се осъществява с подкрепата на: EMAG, Нетера, UniCredit Bulbank, Opel, Адмирал Маркетс, Резиденшъл Парк Лозен, SentecaCommerce, Digital Dentistry Ivadent и с медийната подкрепа на Sportal Media Group и Kaldata.com.