Облачната гейминг услуга на Google официално стартира

Google официално пусна новата си облачна услуга Stadia, която пoзволява на потребителите да играят на видео игри на различни устройства директно чрез интернет браузъра Chrome.
Услугата стартира с каталог от 22 игри, като позволява стриймването на 4K видео с 60 фрейма в секунта.
Google предлага 4K версията като част от своята премиум услуга Stadia Pro, която е достъпна срещу такса от 9.99 долара на месец.
Безплата версия с висока резолюция ще бъде пусната през следващата година, предава Reuters.
„Имаме над 450 игри в процес на разработка, които ще излязат през следващите години”, казва вицепрезидентът и генерален мениджър на Google Фил Харисън.
Stadia ще се нуждае от интернет със скорост най-малко от 10 Mbps за стрийминг с базовата резолюция от 720p, докато за 4K резолюция ще трябва връзката да бъде не по-слаба от 35 Mbps.
Ранните тестове на услугата показват някои проблеми с гладкото вървене на игрите и забавяне във времето за реакция между натискането на бутоните и случващото се на екрана.
Успехът на облачния гейминг зависи изключително много от качеството на инфраструктурата, както и от капацитета на платформата. Тепърва предстои да се види как ще се държи Stadia в натоварените пикови часове.
Освен това, ако Stadia предлага предимно игри, които вече са достъпни за конзоли или PC, това може да забави развитието й.
„Stadia ще живее или загине, в зависимост от своя контент”, казва Джордж Жижиашвили, старши анализатор в брокерската фирма Ovum, добавяйки, че първоначалните заглавия за платфромата са прекалено малко на брой.
Stadia ще се конкурира с Project xCloud - проект на Microsoft, който се очаква да стартира през следващата година, както и с GeForce Now на nVidia, който се намира в бета версия.
Sony също предлага платформа за стрийминг на игри на име PlayStation Now, като абонаментната такса също възлиза на 9.99 долара, а каталогът включва 800 игри.
Услугата Stadia първоначално ще бъде достъпна в 14 страни, включително Великобритания, САЩ, Канада, Норвегия, Франция и Германия.