Как Лос Анджелис планира да се превърне в зелен град?
Лос Анджелис е дефиниран от многото автомобили и тежкия трафик.
Колите и камионите обаче са основният източник на вредните въглеродни емисии.
За да реши този проблем, градската управа обяви амбициозен план да свие отделяните парникови емисии с 25% до 2028 г., когато градът ще бъде домакин на Летните олимпийските игри.
Подкрепа за инициативата ще окажат редица големи автомобилопрозиводители, като Nissan, Tesla, BMW, Audi, производителите на електрически автобуси Proterra и BYD, както и частните оператори на комунaлни услуги, предава Forbes.
Проектът носи името Transportation Electrification Partnership (Партньорство за електрификация на транспорта), като си поставя специфични цели за постигане през идните 9 години, посочени в инициативата Zero Emissions 2028 Roadmap.
Инициативата предвижда 30% от личните превозни средства на пътниците (и 80% от продаваните нови коли) да бъдат електрически, а поне 40% от пътуванията на товарните камиони, и по-конкретно на тези от пристанищата в града, да не отделят вредни емисии.
Ключов момент за постигането на тези цели е изграждането на мрежа от станции за зареждане на превозни средства с електричество.
Планът предвижда поставянето на 84 хил. обществени станции за зареждане и до 95 хил. станции, предвидени в полза на транспортния бизнес.
„Не можем да обърнем посоката на климатичната криза, докато не работим из сектори в границите на града, така че да сложим спирачки на опасното замърсяване, провокирайки транспорта с нулеви емисии да мине на по-висока предавка”, казва кметът на Лос Анджелис Ерик Гарсети в изявление.
Публично-частното партньорство „очертава курс към по-здрав регион с по-чиста пътна мрежа“ и дава пример, който градовете по целия свят да следват, така че всички ние да можем да инвестираме в интелигентни политики и зелена енергия, които ще подобрят както благополучието на семействата ни, така и качеството на живота за идните поколения, добавя той.
Регионът на Лос Анджелис е сред най-големите пазари за електрически коли в САЩ. Ако програмата е успешна, се очаква пазарът да нарасне дори още по-значително.
Федералните и щатските стимули за закупуване на електрически автомобили ще помогнат това да се случи, а повсеместната инфраструктура за зареждане ще допълни картинката.
Инициативата, посочваща по-конкретни подробности спрямо ранната версия на Zero Emissions 2028 Roadmap, обявена през 2018 г., идва в същия ден, в който ООН публикува доклад за липсата на значими действия от страна на страните по света за забавяне на отделяните опасни парникови газове.
На федерално ниво, президентът на САЩ Доналд Тръмп изтегли страната си от Парижкото споразумение за климата, което му навлече сериозни критики, основно от неговите политически опоненти.
Въпреки курса, който пое САЩ, Лос Анджелис, щатът Калифорния и над 3 хил. други градове, компании, университети и организации продължават да следват целите, заложени в Парижкото споразумение.
Друга основна цел на инициативата на Лос Анджелис е свиването на броя пътници, които пътуват сами в превозните си средства.
Идеята е до 2028 г. поне 20% от пътниците да слязат от автомобилите си и да се насочат към зелени форми на обществен транспорт, велосипеди или други активни транспортни възможности.