Как са свързани помежду си родният език на човека, на който се учи да говори от раждане, да чете, пише и смята, и успехите му в областта на математиката?

Учени нееднократно са доказвали, че математическите способности са индивидуални, но, оказва се, те зависят и от това на какъв език говори човек. Защо?

Буквеното изражение на едно или друго число не на всички езици е просто и разбираемо. Затова числовите навици, които получаваме в детството си, не при всички с времето се развиват до любов към математиката и разбиране на точните науки.

По този въпрос английски учени са размишлявали още преди 200 години. Техните съвременни колеги само потвърдиха съществуващата догадка.

Учените са сравнили как звучат едни или други цифри на различни европейски език и доколко точното им буквено изражение отговаря на тяхната математическа същност. Оказало се, че в някои езици нещата стоят простичко и логично. Разбираемо за децата.

Други се характеризират със сложна схема за обозначаване на числата от 1 до 100, която се е утвърдила много отдавна и завинаги остава непонятна за съвременните деца. Поради тази причина тя може да стане източник на неразбиране в областта на математиката.

10 професии, които ще бъдат хит през следващото десетилетие Някои от най-търсените професии могат да се практикуват от вкъщи или с плаващо работно време. Това показва проучване на американската платформа за търсене на работа FlexJobs

В някои езици названието на числото не отразява неговата структура. Така, например, когато датчанин иска да каже „90“, то той казва следното: четири и половина по 20. Съгласете се, това е странно изразяване и доста объркано за дете. Сходна е ситуацията във френския език и други европейски езици, които имат общ произход.

Съществуващата в Нидерландия система за обозначаване на двуцифрените числа е още по-объркана. За да кажете 48, трябва да започнете с осем, а след това да кажете четиридесет.

И ако възрастните хора не се замислят как звучи едно или друго число, то при децата възникват трудност със запомнянето и общото разбирате за състава на числата. Това е доказано в хода на експерименти.

Учените дават примери и с цифрите на китайски или японски език. Там всичко е удивително ясно, точно и разбираемо. Всяко число има своето логично название, което напълно отразява същността му.

За да проверят своята теория, учените са помолили малки деца от различни страни да решат прости математически задачи. Резултатът показал очакваното: децата от САЩ и Франция се справили със задачата по-зле, отколкото техните връстници от Япония и Южна Корея.