За разлика от много други държави, младите хора в САЩ трябва да изучават математика до завършването на училище.

Сега ученици от Ню Йорк, които се занимават с изкуство, обаче се бунтуват срещу това. И така, кое е подходящото време, за да се откажем от изучаването на математика?

Необходимо ли е младата Дженифър Анистън да разбира от геометрия? Трябва ли следващата Ники Минаж да е на ти с математиката?

Някои от учениците в ЛаГуардия - гимназията, която е вдъхновението за филма “Слава“ и която са завършили и Анистън и Минаж, казват "не".

"В училището за сценични изкуства не би трябвало да жертваш изкуството, което изучаваш, за да учиш математика," казва Мейси Макгрейл, която изучава драматично изкуство в гимназията по музикално и сценично изкуство Фиорело Х. ЛаГуардия.

"Искам да се занимавам с моето изкуство", казва тя пред BBC.

Учениците в ЛаГурдия казват, че уважават "двойната мисия" на училището да подготвя възпитаниците си, както в областта на изкуствата, така и в академичната сфера.

Техните опасения обаче са част от един по-общ разговор относно стойността на математиката за учениците, които се насочват в друга посока.

В свой материал за New York Times Андрю Хакър, преподавател по политически науки от повече от 45 години в Куийнс Колидж, пише, че всеки учебен ден в американските училища "шест милиона гимназисти и два милиона първокурсници в колежа изпитват затруднения с алгебрата ".

А тази принудителна борба с математиката "е не просто глупава, а е жестока", според Хакър.

Хакър описва себе си като като "човек на числата", но повечето хора не са такива, според него. "На около 7% от хората математиката им се отдава по придода," отбелязва той. "За останалите тя е чисто мъчение без никаква цел."

А страхът и омразата, които предизвиква алгебрата, могат да имат последствия. Един на всеки петима гимназисти в САЩ не успява да вземе диплома, а най-сериозната академична причина за това е, че не успява да се справи по математика.

"Същото нещо е и в колежа," казва Хакър, добавяйки, че има хиляди американци без диплома за средно или висше образование, просто защото са били принуждавани да решават уравнения от втора степен.

Според настоящите изисквания на американската образователна система всеки млад американец трябва да изучава геометрия и тригонометрия, плюс две години алгебра. По света това не е така.

Хакър отбелязва, че няколко европейски държави, сред които Великобритания, Германия и Франция, позволяват на учениците да се откажат от математиката на възраст около 16 г.

Карди Би със съвет, Носителката на Грами печели луди пари, но в началото на кариерата си е правила и грешки

Не всички обаче мислят, че на човек трябва да му се отдава математиката, за да осъзнае стойността й.

Димитри Шляктенко, директор на факултета по чиста и приложна математика в Калифорнийския университет, получава докторска степен на 22-годишна възраст. Той твърди, че проблемът не е в математика, а в начина, по който тя се преподава.

Ако гледате на математиката като на начин на мислене, вместо като на наизустяването на таблици за умнижение, тя се превръща в "умение, което дава възможност за всичко."

Невероятно голям брой лоши решения, взети от потребителите, се дължат на слаборазвитите им математически умения.

Според най-новата класация на „Програмата за международно оценяване на учениците“ (PISA), разработена от Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР), САЩ се нарежда на 38-о място от 71 страни по математика.

Тя е под средното ниво за страните от ОИСР и изостава зад държави, като Сингапур, Естония, Виетнам и Великобритания.

Класацията обаче не предоставя ясен отговор на въпроса коя е най-добрата възраст, на която човек да се откаже от алгебрата.

Учениците в Сингапур, която оглавява класиранието на PISA в областта на математиката, могат да избират да се фокусират основно върху хуманитарните предмети, но въпреки това трябва да изучават или математика, или друга точна наука, докато завършат училище.

В Германия, Франция и Великобритания, които изпреварват САЩ поне с 11 места, предпочитат по-доброволните модели. Учениците могат да се откажат от математиката на около 16 г., като вместо това изберат хуманитарните науки.

И така, какъв е отговорът за ученици като тези в гимназия ЛаГуардия, които не могат да понасят математиката?

Сандра Наги е директор във Future Design School - базирана в Торонто компания, която работи с училища и учители в САЩ и Канада за разработването на учебни програми, които насърчават изграждането на умения и експерименталното образование.

Наги споделя мнението на професор Шляктенко, че повечето проблеми с математиката идват от начина, по който тя се преподава – като абстрактна и неприложима концепция.

Когато учениците питат учителите си защо трябва да учат нещо, "отговорът не трябва да бъде 'просто трябва да го знаете'", добавя тя. Училищата трябва да им предоставят отговор.

Наги посочва елементарната финансова грамотност като основен пример за стойността на математиката. Тя също така набляга на трайната важност от това човек да проявява постоянно при справянето с трудни предмети.

Има стойност в това да карате един талантлив по природа изпълнител на виолончело да учи нещо, което не му се отдава толкова естествено. Така че дори и при един бъдещ носител на Оскар може да има място за математика.

"Не съм сигурна обаче, че всички деца трябва да учат линейна алгебра, например," казва Наги. "Ако обаче искат да станат следващия най-успял актьор или певец, ще трябва да знаят как да боравят с парите си."