Въпрос на дискусия е дали новият сериал на Netflix - The Witcher, е базиран реално на фентъзи поредицата на полския писател Андрей Сапковски или на свръхпопулярната видеогра, плод на труда на полското студио CD Projekt Red.

Формално Netflix са закупили правата за книгите, но няма спор, че The Witcher дължи световната си популярност най-вече на поредицата видеогри, която също е базирана на фентъзи вселената на полския автор.

Така или иначе, дебютът на новия сериал развълнува феновете на книгите и игрите, като провокира свеж прилив на интерес към продукциите, брандирани с марката The Witcher.

Бърз преглед към данните на Steam - най-популярната платформа за дистрибуция на видеоигри, показва изумителна тенденция.

Така както игрите направиха услуга на шоуто на Netflix чрез огромната фенска маса, която съвсем естествено се превърна в основна аудитория на проукцията, самият сериал се отплаща със същото на полското гейм студио.

Оказва се, че феновете на сериала масово са потърсили начин да утолят жаждата си за още емоции с Гералт от Ривия в света на видеоигрите.

При положение че най-популярната игра от поредицата The Witcher 3 е вече на близо 5 години, данните на Steam показват осезаем скок в броя потребители, играещи играта в момента.

При средно 10 хил. души играещи през последните месеци, бърз поглед в платформата показва, че понастоящем играещите на The Witcher 3 възлизат на средно 35 хил. души. 24-часовият път пък достига 70 хил. играчи, което е само 20 хил. броя под най-доброто постижение на играта, откакто е на пазара.

А това касае само притежателите на копие, предназначено за персонален компютър, тъй като данни за потребителите на конзоли няма как да бъдат отразени чрез Steam.

Всички обичат Киану РийвсТазгодишното издание на E3 - най-голямото изложение за видеоигри в света, не предлага много запомнящи се моменти на любителите на дигитално развлечение

The Witcher 3 е една от най-добре оценяваните игри на последното десетилетие, като според мнозина това е най-доброто заглавие от жанра RPG, излизало някога на бял свят.

Интересно е да се отбележи, че марката има отношение към бизнеса на три отделни страни – автора на книгите, студиoто CD Project Red и Netflix – нещо рядко в света на развлекателния бизнес.

Шоуто на Netflix се прие по-скоро добре от феновете, като вече е обявен и втори сезон, който се очаква да се появи през 2021 г.