Какво се случва с роклите, които виждаме на наградите Оскар?
За дизайнерите всеки червен килим е най-добрият начин за популяризиране на неговите марки.
Така всяка година раздаването на годишните филмови отличия „Оскар“ се превръща в арена на рекламата. На снимките от събитието се любува целият свят.
Някои модни къщи плащат на звездите „ да се разходят“ с роклите им на „Оскар“-ите. Сумите варират от 100 000 до 250 000 долара. Други марки, като Elie Saab, не са готови да развържат кесията. Те са съгласни да ушият дреха на партньорски начала.
Друг вариант е когато една холивудска звезда е подписала дългосрочен договор с някоя марка. Например, Чарлийз Терон и Дженифър Лоурънс с Dior. Тогава облеклата им се шият и обличат в рамките на споразумението между тях.
Актрисите, които не са постигнали още топ статус, не разчитат на специално създадени за тях рокли. Поради това те избират модел от готовите колекции на марките. Обличат ги безплатно. В това също има изгода. Дамите не получават главоболие заради въпроса „Какво да облека?“, а дизайнерът получава страхотна реклама.
При всички положения разкошната рокля не остава в гардероба на звездите. По-често те трябва да я върнат още на следващия ден. В редки случаи „наемането“ трае 48 часа.
Защо роклите не остават при звездите?
В 99% от случаите роклите се връщат на дизайнера. Много рядко остават при знаменитостите. Зелената рокля на Versace, която Дженифър Лопес облече през 2000 г. на церемонията „Грами“, й беше подарена.
Но само защото тогава тя направи същински фурор. Освен това Джей Ло е добра приятелка с Донатела Версаче. Роклята и днес е в гардероба на певицата.
Това е изключение! Просто няма как Лопес да се появи втори път със същата рокля на червения килим.
Какво правят с роклите модните къщи?
Модни къщи, като Dior, Chanel и Prada, пазят роклите от „Оскар“-ите в своите архиви. Много екземпляри се създават специално за звездите, превръщат се в легендарни и влизат в историята. След това се показват на изложби.
След години роклята може да бъде продадена на аукцион за баснословна сума. Например, роклята на Givenchy, в която беше на наградите „Оскар“ Одри Хепбърн през 1954 г., през 2011 г. беше купена на търг за 130 000 долара.
По-неизвестните марки може да „насочат“ тоалета от звездното събитие към … пазара на вечерни рокли. Съществуват сайтове, в които именно такива облекла се продават на заинтересовани клиенти.
Когато този тип магазини се препълнят с модели от миналогодишни колекции или остават само няколко бройки от ексклузивни модели, те се разпродават. Тогава можете да се сдобиете с впечатляващи дрехи (разбира се, носени, но и това може да бъде стимул) на ниска цена.