Акциите на Virgin Galactic поскъпнаха с близо 200%
Акциите на космическата компания на британския милиардер Ричард Брансън Virgin Galactic поскъпнаха с над 20% по време на търговията във вторник тази седмица.
В края на търговията, последва лека корекция, която натисна поскъпването до „едва” 160% през настоящата 2020 година.
Книжата реагират на инвеститорския оптимизъм, породен от плановете на компанията за стартиране на услуга за космически туризъм, предава CNN.
Virgin Galactic обяви през миналата седмица, че премества космическия си кораб SpaceShipTwo, наричан още VSS Unity, в търговската си централа в Ню Мексико. Това се приема като сигнал, че компанията е с една крачка по-близо до изпращането на частни туристи в космоса.
Инвеститорите са развълнувани от потенциала на Virgin Galactic, въпреки, че дружеството понастоящем губи пари – нещо, което се очаква да продължи както през настоящата 2020, така и през следващата 2021 година.
Книжата на Virgin Galactic могат да се похвалят с поскъпване от близо 200%, откакто компанията стана публична през миналия октомври след сливане, целящо излизане на борсата. Така вместо компанията да предложи директно акциите си на инвеститорите, космическата компания се сля с публичното дружество Social Capital Hedosophia, а новото юридическо лице смени името си на Virgin Galactic.
Бизнесът на Ричард Брансън не е единственият, който разчита на подобна схема. Гигантът DraftKings стана публична компания чрез планирано сливане с дружество на име Diamond Eagle Acquisition Corp. Дяловете на публичното дружество са поскъпнали с близо 60% през тази година.
Virgin Galactic все още не са публикували тримесечен финансов отчет след слуването. Това се очаква да се случи на 25 февруари.
Анализатори се чудят дали, ако акциите на Virgin Galactic продължат с доброто представяне, това няма да провокира Илон Мъск или Джеф Безос да превърнат собствените си космически комапнии, SpaceX и Blue Origin, в публични дружества. SpaceX вече даде индикации, че може да предложи акциите на Starlink, звеното, което цели разпространение на интернет чрез сателити.
Шефовете на Amazon и Tesla се намират в своеобразно състезания с Брансън, кой първи ще реализира концепцията за космически туризъм.